Sv: Husbilar på Bjäre / Helsingborgs dagblad på jakt
Jag blir mer och mer trött på media och s.k. "tyckare" som ondgör sig över oss som har husbil. Kan inte vi som är medlemmar i Sveriges största HB-klubb göra en manifestation mot detta ? Varför gör vi inte som t.ex. bönderna i Frankrike att vi "marscherar" mot orättvisorna och visar vårt ogillande ?
Sätt en datum, kalla samman press och annat folk som "tycker" och sen gör vi en samling av oss HB-medlemmar och gör en samling av bilarna i en lång rad så att det syns att vi accepterar inte detta längre. Är inte detta bättre än att sitta hemma och knyta nävarna i byxfickorna och mumla för oss själva ?
Vad tycker klubben om detta ?
Vilgot
Ja du Vilgot, förslaget kom upp tidigare, i en annan tråd. Från vår Revisor Kenth, han fick massor av applåder av andra medlemmar för sitt radikala förslag.
Personligen tycker jag att herrarna skall stanna upp ett ögonblick, fundera om det här verkligen är den klokaste vägen för att öka förståelsen för vårt fritidsintresse.
Tror ni att allmänheten kommer att stå nickande vid vägkanten, se oss som moderna partisaner, gerillakrigare som krupit fram från våra gömställen och äntligen kräver att få våra rättmätiga rättigheter;
- Bli accepterade som pbII.
- Få parkera där det finns plats och inte behöva ta hänsyn till de bofasta.
- Att bli respekterade för den starka köpkraft som vi enligt många har.
- Osv.....
Nej jag tror inte att vi får någon D-day effekt. Tror inte folk kommer att stå hurrande, applåderande efter vägkanten när vi kommer med vår 2 km långa manifestation.
Tro man skall var lite försiktiga med att dra saker och ting till sin spets, konfrontationer brukar i och för sig ge resultat. Men inte nödvändigtvis det resultat som vi vill ha.
Själv är jag rädd att vi sitter med Svarte Petter om den gråzon vi lever i skulle bli reglerad lokalt av kommunerna och centralt av myndigheterna.
Nej, jag tror inte på konfrontationer, däremot information och att söka samförstånd med grupperna som vi "kolliderar" med.