• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilar Kistamässan

BengtCassman

HBK Medlem
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2098
Medlemskap
2026
Sv: Husbilar Kistamässan

Håller med fullständigt,Piloten var kanonfin och genomtänkt med många snygga och fina detaljer.
/ Bengt o Carina

Bosse bas

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
7246
Medlemskap
2025

Det finns en typ av husbilar med "space", i dom är toa och hygienutrymmen längst bak.Exempelvis Hobby Toskana 750 Exclusive eller motsvarande Kabes boggievagn. I dessa vagnar kan flera stycken röra sig samtidigt. I vagnar med toa och hyg. i mitten blir det väldigt trångt. Rätta mig om jag har fel! Jag var på Kistamässan idag.
/Bosse bas.

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022

Det finns en typ av husbilar med "space", i dom är toa och hygienutrymmen längst bak.Exempelvis Hobby Toskana 750 Exclusive eller motsvarande Kabes boggievagn. I dessa vagnar kan flera stycken röra sig samtidigt. I vagnar med toa och hyg. i mitten blir det väldigt trångt. Rätta mig om jag har fel! Jag var på Kistamässan idag.
/Bosse bas.

Håller med dig om utrymmet, och det är ju bra om man ska använder duschen fullt ut. För oss som använder husbilen bara på sommarsäsongen så är en stor bra dusch mest ivägen.
Vi badar ute i det fria eller ställer oss med tillgång till dusch på camping då och då, dessutom tar fyllning och tömning av tankar lika lång tid som att gå bort till duschen.
Därför uppskattar vi husbilar där man har en möjlighet att duscha men det är bra om den inte tar för stor plats. Så jag tror att det finns köpgrupper till både stora hygienutrymmen och små sådana.
/Leif

Tobben

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2025

Ja vi håller med om att Pilote Explorateur var den finaste bilen på mässan

F

F.d. 50097

Guest

Vi gillade Adria Sonic och Pössl Nero. Adrian är snygg och känns luftig. Pössl Nero är ju en mindre van, men riktigt snygg. Vi kunde inte gå in i den dock... Vi har bilder på dem här:

Caravan & Camping | Freedomtravel

Generellt tyckte vi att det satsas lite mer på färger och design invändigt, och lite mindre på praktiska lösningar. Saknar smarta förvaringslösningar i många bilar. Vad tycker ni?

Helena & Peter
www.freedomtravel.se

F

F.d. 50209

Guest

Vi köpte en ny Challenger Mageo 116 i somras med dusch och toa längst bak. Toppen!! Är inte imponerad av husbilar där wc är på ena sidan och duschen på andra sidan mitt i bilen?? Vi har dusch och wc i samma utrymme och med hela bilens bredd. Perfekt tycker vi :)

F

F.d. 52943

Guest

Alla har vi olika behov och åsikter.

Vi har bara 100 liter vatten o 90 liter gråvattentank så det känns som att dusch är en lyx för speciella situationer. Vi har faktiskt aldrig använt vår dusch i husbilen - brukar ta in på camping var 3:e natt och klarar oss där emellan med s.k. "kattvask". Däremot är det skönt att veta att vi har en dusch att ta till om något oförutsett skulle inträffa.

F

F.d. 50097

Guest

Carthagofrik, kul att ni såg oss! Vi såg inte många husbilar ute, men nån såg vi. Vinka nästa gång! :)

Helena & Peter

M

Matts Torebring

Guest

Där ser man vad vi tycker olika. Vid ett par tillfällen har vi stått på campingplats i Sverige men ändå duschat i bilen, ofta p.g.a. ofräscha hygienutrymmen. Färsk- & gråvatten räcker alltid till för 2 dygn för oss.
Vi var inne i en mycket stor husbil på en lokal mässa hos en lokal handlare.
Trots prislapp på 2,8 milj var den fruktansvärt trång på mitten vid dusch och toa. Typ, "kan du lämna köket jag vill gå till toa". Vi sa bara när vi gick ut ur bilen, vem köper detta?
Jag saknar mera av säkerhets- & comfortdetaljer, halkvarnare (i de bilar som inte har detta) och mera isolering i "förarhytt". Mvh Matts Torebring

F

F.d. 50209

Guest

Vi har 140 l färskvatten och 90 l gråvatten och en sparsam dusch tar inte många liter. I vår gamla Eura hade vi ingen dusch utan var hänvisade till duschar på campingar som var ofräscha , ostädade, fullt med hår vid golvbrunnar och en liten trång omklädningskabin där man var lika svettig efter duschen som före. Sen var det faktiskt placeringen jag skrev om.

K

Kimobo

Guest

Det fanns hur många fina husbilar som helst på Kistamässtan. Dessutom stekpannor och korvhandlare men inte många som sålde utrustning och tillbehör till husbilar. Mycket dåligt.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Visst har vi olika värderingar. Jag uppskattar duschen på utsidan. Sen är jag inte mycket för lull-lull. Saknar ofta vardagliga praktiska lösningar, typ riktiga garderober och ordentliga tvättfat.

F

F.d. 8235

Guest

Håller med till fullo.
Mässan var bra, med fina och rymliga montrar. Men även jag saknade tillbehören, var inte det minsta sugen på att handla varken godis eller korv, saft, sylt och dyligt.
Hade däremot kunnat spendera en hel del slantar på lite tillbehör.

Får hoppas att det blir bättrig till nästa mässa.
Men "klubben" var ju iaf representerad!!!

MvH
Stefan

Toppen