Sv: Husbilar inte viktigt i Skanör
Om du någonstans utanför Östermalm träffar folk som verkligen tror att de är "övermänniskor", så är chansen stor just i Skanör.
Jag har varit där i "studie syfte" med mina ecelenta vinthundar. Som många vet, anses vinthundar av vissa ras något speciellt fint och statusbringande. De har utmärkta inhängade områden för just hundrastning i Skanör och jag passar på att låta hundarna springa av sig lite när vi passerar där. Då träffar man lokala förmågor med sina fågelhundar och är man tyst och låter dem hållas, så får man höra hur de med "krögt överläpp" beglagar almogens framfart.
De vill inte ha vanligt folk där, för vi drar ned snittet. Där är vänligheten direkt proportionell mot taxeringsvärdet. Om de fick, så skulle de ha "passkontroll" före gräddhyllan...
Nu finns det säkert andra åsikter om Skanör och dess befolkning, och det finns säkert vettigt folk även där, men det är intrycket jag fått....
Jadu BigSpender, har tidigare mött dig med den stora penseln. Du är absolut en frisk vind här på forumet och trevligt att läsa dina inlägg, men......
Det är inte sjyst mot kommuninnevånarna i Vellinge att bli beskrivna som du återger dem.
De som sitter på gräddhyllan med sina krökta överläppar och ser ner på oss allmoge, som bytt ut de gamla magra kusarna till vita eländiga husbilar, som tyvärr får passera kommungränsen, eftersom passkontrollen är flyttad till Öresundsbron.
Den hårda domen ger du dem för att man "bara" har 10 dedikerade platser för husbilar i hamnen!
När jag kollar vår egen ställplatslista här på HBK så hittar jag 9 förslag att parkera nere i lilla Vellinge! Tror faktiskt att man med det ligger i framkant på vad svenska kommuner erbjuder oss.
Varför så oresonlig, krävande och sprida larviga fördomar? Tror inte vi väcker sympatier, förståelse och möter de goda förutsättningarna i framtiden med den strategin.
Tommy