• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil

R

Ruth o Bosse 1

Guest
Hej!:wub:

Vi har köpt vår första husbil vad skall man tänka på. Vänligen ge oss lite tips

F

F.d. 6238

Guest
Sv: Husbil

Trevligt, Grattis och Välkommen till Husbilsklubben.se och hoppas att Ni känner Er Välkomna. Ett tips kan jag ge dig.

Ta det vackert där ute så ses vi, hls M o K.

F

F.d. 4879

Guest

Det finns mer än massor med tips på vad man ska tänka på vad gäller både bil, saker att ha med sig, checklista innan man åker, försäkringar, säkerhet mm. Bästa tipset jag kan ge er är att då ni är medlemmar och har tillgång till alla sidor, surfa runt ett par dagar och läs på alla forum. Ni kommer att få läsa erfarenheter från medlemmarna som är enorma! Att skriva allt här igen skulle nog ta ett år ungefär..

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2026

Välkommen till Husbilsklubben!
Själv började jag frossa i detta forum nån månad innan vi köpte husbil i maj -07. All kunskap, som generösa människor delar med sig av här, hittar ni om ni surfar runt lite. Jag lovar ... nästan allt man kan tänka sig finns där! :yes:
Jag frossar fortfarande och lär inte bli färdig på länge än!
Vi hade ingen erfarenhet av campingliv överhuvudtaget ... så vi behövde lära oss mycket!
Om det är något ni funderar över, som ni inte hittar i forumet, så är jag säker på att svaret kommer! Har själv ställt frågor och fått svar om både praktiska och tekniska ting!
Lycka Till! // Pirkko

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

:rolleyes:Grattis till husbilen, ni har valt ett härligt färdmedel och boende. Husbilsklubben.se är som ett stort uppslagsverk med allt som rör husbilsägandet. Leta runt och läs, helt otroligt så mycket konskap som samlats här.

Välkomna i gemenskapen i HBK!

Bonzos husse ;)

F

F.d. 25038

Guest

Hej å välkomna ett bra tips brukar va å provligga bilen pä en näracamping
såom man glömt nåt kan åka hem å hämta de annars e de väl som en annan
skrev ta de lungt ut å åk

Ha de häls Mikael o Carina

Senast redigerad av en moderator:

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

Ett tips som lugnar nerverna är att ha en lapp eller dymotejp på instrumentbredan om höjd, bredd (m speglar) och lufttryck.
Lite adaptrar för att fylla vatten är inte fel, Biltema har även variant som kan sättas på vanliga vattenkranar.
Ett bra sätt är att anmäla sig till en träff.

Toppen