• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbil stulen hos GH-Husvagnar ! Hjälp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
Hej !
I helgen stals en Rimor 91plus hos GH-husvagnar. I samband med det tog man skyltarna från en X-dream som stod bredvid. Reg.nr ALP992. Dock undrar jag om de används. Kanske ett villospår. Hursomhelst så vänd er till polisen om ni ser en husbil med den skylten. Ett säkrare spår fick jag just nu, nämligen Chassinumret = ZFA25000002743908.

Mvh MarTom

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Sv: Husbil stulen hos GH-Husvagnar ! Hjälp!

Information från Larmtjänst:

Vid två separata tillfällen mellan den 27 mars och 15 april 2015 (Polisens dnr 5000-K381277) har det stulits fem motorstyrenheter och fem huvuddataenheter (bodycomputers) från uppställda husbilar inne på Kabes område, husbilsfabriken i Tenhult.

Det ligger i farans riktning att komponenterna, manipuleras och sedan används för att stjäla andra husbilar, de nu stulna komponenterna är för Fiat bilar av årsmodell 2015 Euro 5 Plus motorer, enligt Fiat kan de fungera på äldre bilar men bilen går inte bra, hackar och rycker.

Vid tidigare stölder av Fiatbyggda husbilar, har vi konstaterat att motorstyrenheten har omprogrammerats och att en främmande nyckel har gifts in.

Motorstyrenheterna har på de bilar som anträffats kunnat konstateras vara stulna eller avsedda för bilar som är stulna och ej anträffade.

Adria stulen i Trollhättan: Helt ny husbil stulen | Husbil & Husvagn

Det kommer att bli fler stölder...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen