• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbil som Personbil klass 1

J

Jarn

Guest
Efter en godkänd registreringsbesiktning av nya husbilen, fick jag igår de nya reg. bevisen.
När jag läste på det blå (del 1) reg.beviset blev jag konfunderad när jag läser under punkt D 6 Karosseri.
Där står bl.a SA Campingbil, men det står också Personbil Klass 1
När jag kollade reg.numret på Transportstyrelsens hemsida, då står det Pb Klass 2.

För att undvika framtida strul, så ringde jag Trpt styrelsen. De höll med om att det var fel och hänvisade till Bilprovningen, som måste ha matat in fel uppgifter och därför skulle rätta till det

Lyckades efter lång telefonväntan komma i kontakt med Bilprovningen, som efter några samtal bedyrade att de matat in rätt uppgifter. De hänvisade mig till Trpt styrelsen.....

Ringde igen till Trpt styrelsen och fick denna gången tag i en dam som engagerade sig. Hon såg att det var fel och kopplade sedan mig vidare till en annan dam som också såg problemet och lovade återkomma.
Idag ringde hon på morgonen och sa att de har ett fel i sina system som lägger till texten att det är en Personbil klass1.
De jobbar på att rätta til det, så om fler får nya regbevis nu, så är det trots allt rätt.

Senast redigerad av en moderator:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Sv: Husbil som Personbil klass 1

Hej Roland
Detta skrev jag om här på forumet
post_new.gif
2010-06-25, 23:26 Svar: 2
thread_hot.gif
Personbilsklass I eller II
Visningar: 808
Postat av flor16
Personbilsklass I eller II

Hej!
Någon som vet.
Pb I eller II?
Jag har ett registreringsbevis på en ny 2010:års husbil med totalvikt 4000kg.
Del 1 på reg.beviset står det
"Citat" OBS! Medtag detta registreringsbevis i...

Du skall ha ett stort tack då vaknar kanske "kamelerna så jag också får det rätta reg.beviset, annars får jag liksom du väcka dom!
"PS" där finns "kameler" även där!!!"DS"
Mvh .

J

Jarn

Guest

Hej Flor16,
ja ditt inlägg hade jag inte sett. Det var ju då man låg på playan i Italien :)

Att vi får ett nytt reg.bevis kunde inte damen lova. Det viktiga sa hon att det var att det var rätt, trots att de hade fel i sina system :confused:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Flor16,
ja ditt inlägg hade jag inte sett. Det var ju då man låg på playan i Italien :)

Att vi får ett nytt reg.bevis kunde inte damen lova. Det viktiga sa hon att det var att det var rätt, trots att de hade fel i sina system :confused:

Hej Roland igen!
Något mer korkat svar får man leta efter, men vad skall man vänta sej nu har dom ju julglöggen inom snar framtid att se framemot & då får ju allt annat gevika!!
Mvh.

F

F.d. 50268

Guest

Fick min nya husbil på 4250 kg den 18 Mars 2011.
På registreringsbeviset står det fortfarande PbI.
Det verkar inte som att eventuella åtgärder i systemet har fixat till felaktigheterna.
Kan det medföra problem att det står fel på registreringsbeviset?

Toppen