• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil SKYDANCER ny stil

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, jag fick se en bild på något som som såg lite annorlunda ut i husbilsväg, men byggd på vanliga Fiat verkar det som.
Man sitter högre än normalt och ser förmodligen lite bättre över andra bilar m.m.
Det verkar tyvärr som det finns olika nivåer inne i bilen som man kan snubbla på.
Men sist och kanske inte minst även om vi bor i Sverige så kan man skjuta bort hela främre halvan av taket och "cabba av".
SKYDANCER-.JPGSKYDANCER2.JPG
SKYDANCER4.JPG
SKYDANCER5.JPG
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Presenterades i början av 2019 (på CMT i Stuttgart, vill jag minnas). Sedan dess har det varit väldigt tyst om bilen, och frågan är om det finns fler än detta enda exemplar.

Av deras hemsida att döma, söker den investerare – både i Europa och i USA.

Pålle
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, ja de började väl för rätt länge sedan med någon förvariant på en äldre Mercedes och sedan bara en rörram på en Fiat Ducato.
Här har de ju i alla fall något som ser färdigt ut på utsidan, men insidan verkar för kantig och stel för att falla köpare i smaken. Troligen svårt att komma ända fram till helfärdig bil utan stora finanser bakom.
Personligen gillar jag att sitta lite högre upp och se över andra bilar och få en bättre utsikt samt överblick på trafiken längre fram.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja sen kanske det är innbyggt ett bättre krockskydd, cabba ner tror jag inte mycket på när det gäller sverige och det öppnar ju upp för diverse småkryp också. Folk vill ju ofta ha ett tak även när man sitter utomhus så varför ta bort det när man sitter inomhus. Jag tycker att de flesta bilar är ganska lika i sin uppbyggnad oavsett märke och storlek med vändbara stolar ett bord och en soffa med säkerhetsbälten som inte går att sitta på för en fullvuxen svensk. Stå utrymmet utgörs av en korridor.
Förr fanns det lite roligare lösningar men det har försvunnit. Undrar hur de stora fönstren fungerar borde lätt kunna bli 40 grader inne om man inte öppnar taket men då får man ju sol på huvudet istället.
 
Toppen