• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbil körde mot trafiken på motorvägen

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Sv: Husbil körde mot trafiken på motorvägen

Detta händer tyvärr då och då, har själv vid 2 tillfällen mött personbil i snabbfilen, dock aldrig en husbil.

[YOUTUBE]Jp7E1iGZugw[/YOUTUBE]

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Polisen tog ju körkortet & jag tvivlar på att hon får tillbaka det. Man får betänka att en del klarar nog inte av trafiken när dom kommer upp i en ålder av 76 år. Vi utvecklas ju olika, En del är väldigt vitala högt upp i åldrarna medan andra tyvärr tacklar av mycket tidigare. Man får bara hoppas att omgivningen som barn, släkt & vänner är observanta & påtalar detta när det sker. Hur som helst, Tragiskt är det när den stunden kommer.

Bennie

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Utifrån fallbeskrivningen i länken så ter det sig som ett fall av konfusion. Detta är ett symtom som kan ha flera olika orsaker och det behöver inte tyda på demenssjukdom och är något som även kan drabba yngre personer, men jag håller med om att prognosen för fortsatt körkortsinnehav inte torde vara så god.

aake

F

F.d. 53358

Guest

Har vid två tillfällen mött bilar åt fel håll i rondell. Man blir väldigt överraskad, som tur är går det sakta i rondeller.

Toppen