• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbil i Teneriffa

F

F.d. 18897

Guest
Hej!

Jag blev tipsad om ert forum när jag frågade lite om husbilar på ett annat forum.

Saken är den, att jag funderar på att köpa en husbil i Teneriffa. Kommer förvara den hos en vän på plats. Detta är för att jag vill kunna åka ner med min familj så fort tillfälle ges =)

Jag har inte ägt husbil tidigare, men vi var inne på att köpa en California innan. Nu vill jag köpa en större, för bekvämligheten. Vi kommer åka runt på Teneriffa under stora perioder av vintern.

Vi är väldigt positiva till denna idén, därför vill jag gärna veta vad jag bör tänka på inför ett eventuellt ägande. Finns det kanske någon medlem som varit nere på Teneriffa och vet lite om regler och liknande, hur länge och var man får stå?

Vi bodde tidigare på Teneriffa, hyrde då en lägenhet i Puerto.

Martin

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Husbil i Teneriffa

Fixa NIE nummer på ambassaden (Spanska) och sedan en adress att skriva bilen på , sedan är det bara att handla tuta och köra!

Toppen