• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Husbil i Palermo

Melvin

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Torsby
HBK-Nr
39735
Medlemskap
2024
Hej!
Vill varna för husbils körning i Palermo. Vi var tvingade att köra genom staden då vi skulle till hamnen för att åka vidare med färja till Livorno. Maken till trafikkaos har jag aldrig upplevt och gps fungerade inte alls. Ledde in oss på en liten återvändsgränd där det inte ens gick att vända. Sedan ny rutt ånyo in på trånga gator. Skulle sen över en väg med 3 filer från ena hållet och 2 från andra. Inga trafikljus. Stod en stund och väntade på möjlighet att köra över men det kom bilar i hög hastighet från båda hållen. Italienarna körde om mig både till höger och vänster och kastade sig rakt ut i trafiken. Till slut fick jag göra samma sak och det gick bra. Italienarna verkar vara vana vid att få bromsa in för bilar som kör ut från sidogatorna.
Om det blir fler turer i Palermo kommer jag att på kartan planera körväg och följa stora gator mot hamnen.
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Vi var i Palermo i vinter med husbilen och stog på en ställplats mitt inne i centrala staden, ca 800 m från centrumpunkten. Visst var det lite trafik men vi hade inga problem att köra in och ut ut staden. Hoppa inte över Palermo, det finns fantastisk mycket sevärt där. Bifogar en bild från ställplatsen och en film i från centrumkorsningen.
 

Bilagor

  • Palarmo ställplats.jpg
    Palarmo ställplats.jpg
    1,2 MB · Visningar: 38
  • centrum.mp4
    14,7 MB · Visningar: 0

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
645
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Vi var i Palermo i vinter med husbilen och stog på en ställplats mitt inne i centrala staden, ca 800 m från centrumpunkten. Visst var det lite trafik men vi hade inga problem att köra in och ut ut staden. Hoppa inte över Palermo, det finns fantastisk mycket sevärt där. Bifogar en bild från ställplatsen och en film i från centrumkorsningen.
Tänker besöka Palermo och Sicilien i höst men det blir tågluffning
 
Toppen