• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbil i krock norr Umeå

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025
En husbil körde in i en personbil vid en olycka i Sävar Norr Umeå på söndagen.

Husbilen med ett utländskt par skulle korsa vägen mot Bullmark och vidare upp på påfarten till E4 när de körde in i en personbil som passerade.
Krocken blev kraftig och personbilen kastades av vägen. Tre personer i personbilen fick föras till sjukhus. Ingen av dem var allvarligt skadad.
Paret i husbilen klarade sig utan skador, men husbilen måste bärgas från platsen.
Husbil i krock | Västerbottens-Kuriren

Bilagor

• HBkrockSävar.jpg
    HBkrockSävar.jpg
    119,3 KB · Visningar: 35

myrorna

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2025
Sv: Husbil i krock norr Umeå

Åh, så tråkigt!
Trist avslut på semestern.
Man är glad och tacksam,varje gång man kommer hem och allt har gått väl på resan.

Fru Myra

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

När man ser skadorna på HB var det nog tur i oturen att bilen var halvitregerad en helitregerad tror jag inte tål lika mycket.
Rätt eller fel?:music-icon:2179

F

F.d. 53012

Guest

När man ser skadorna på HB var det nog tur i oturen att bilen var halvitregerad en helitregerad tror jag inte tål lika mycket.
Rätt eller fel?:music-icon:2179
Skall bli intressant vad det påpekandet sätter igång för åsikter............ (Har iof sig samma åsikt)

J

Jarn

Guest

Eftersom ni vill ha reaktioner......

Hymer har ju krocktestat helintegrerad modell med hyfsat resultat.
Har inte sett någon delintegrerat som gjort det. Beroende på att resultatet kanske
skulle bli skrämmande, eftersom det är ju två delar som är ihopsatta ? Ingen aning.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det var en dødsulykke i nærheten av Kristiansand for omlag et år siden, den som omkom var fører i en relativt ny personbil mens de to i en helintegrert husbil ble lettere skadd, mener det var en Detleff.

Med forrige Flair hadde jeg selv en mindre kolisjon som førte til at jeg måtte bytte plast støtfangeren foran. Personbilen som var involvert mistet en bakskjerm og fikk trykket inn både for og bakdør på samme side. Støtfangeren hadde fått et hull på ca 10 cm.

Toppen