• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbil-Husbuss eller???

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Husbil-Husbuss eller???

Kanske ett projekt att fundera på:msn_laugh::bock:.
Inget bygglov vid uppställning men denna husbuss verkar inte trafiksäker
trevlig Helg
Hälsn Bror

I

Ice-Man

Guest

Kanske ett projekt att fundera på:msn_laugh::bock:.
Inget bygglov vid uppställning men denna husbuss verkar inte trafiksäker
trevlig Helg
Hälsn Bror

Åja, det fixar du till - du byter ju ändå tak, väggar, golv, motor etc... :)

Du kanske skulle skaffat dig ett chassi och börjat bygga på det istället....

Misstolka nu inte detta, jag är djupt imponerad av din bedrift - jag höll på att säga att jag är hälften (nästan) så gammal (eller dubbelt så ung), men orkar inte med hälften av vad du gör. :) Men jag nöjer mig med att säga att jag är imponerad av ditt bygge och följer varje inlägg i din byggtråd!

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Ja egentligen inte bara ett sätt att kringgå alla bestämmelser om bygglov och byggnation. Detta "hus" står på hjul och skall därmed vara mobilt och faller bara på parkering förbjuden mm.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Åja, det fixar du till - du byter ju ändå tak, väggar, golv, motor etc... :)

Du kanske skulle skaffat dig ett chassi och börjat bygga på det istället....

Misstolka nu inte detta, jag är djupt imponerad av din bedrift - jag höll på att säga att jag är hälften (nästan) så gammal (eller dubbelt så ung), men orkar inte med hälften av vad du gör. :) Men jag nöjer mig med att säga att jag är imponerad av ditt bygge och följer varje inlägg i din byggtråd!

Misstolkar aldrig något.
Vår äldsta dotter -40 år- tycker att man skall slita ut den äldre generationen först för att befolkningen i hennes ålder skall orka betala vår fantastiska pension:msn_laugh:, så ta det lungt.
Tacksam för att du följer mitt stölleprov och ser fram emot nya friska kommentarer
Trevlig Helg
Hälsningar Bror

F

F.d. 24718

Guest

Den (bussen, en Scania:msn_sunglasses:) kan beskådas på Brattby-torpet utanför Gällö (längs E14, strax efter Bräcke)
Öppet hus helgen före midsommar med lingrävare, raggarkaffe, bensinmack mm etc o dyl

Klart sevärt ställe med massar av grejor för alla åldrar :)

brattbytorpet.se

F

F.d. 24718

Guest

Jovars, det knallar på.
Idkat lite service på gamlingen i dag, det var bara -1 så det gick bra. :)

Toppen