Sv: Husbil finns inte i lagens mening vad gäller vid parkering
På kommunal eller privat mark bestämmer väl markägaren, så det behövs inga godkända skyltar".
Att sedan hävda sådant här gör ju bara folk mera irriterade på oss!
Ibland blir man lite trött på visas inlägg
Jodå det behövs faktiskt GODKÄNDA skyltar oavsett vem eller vad de står.
Hur sjutton skulle det se ut i vårt land om varje kommun eller privatperson sätter upp "egenkomponerade" skyltar efter eget gottfinnande?
Stackars de som skall ta körkort då.
De ska får lära sig vad de olika trafikmärkerna betyder, trafikmärken som enligt lag är gilltiga i landet Sverige.
Men jag böjer mig ödmjukt om någon kan påtala motsattsen.
I så fall få Utbildaren på Trafikskolan göra följande kommentar.
"Vi har giltiga vägmärken i Sverige men tänk på att skylten för Övergångställe, Pakering, Hastighetesbestämmelse, förbud mot infart av fordon (enkelriktat) kan se ut hur fasen som helst i Sverige i olika kommuner för det kan kommunen skita i och göra egna skyltar.
Jag säger bara TRAMS och inget annat.
Reglerna är klara, skall jag sätta upp ett vägmärke av slag det än må vara så skall det finnas med i Trafikverkets förteckning över i Sverige godkända Trafikskyltar och dessutom skall du göra en anmälan till Trafikverket vad du tänk göra och skall ha Trafikverkets godkännande som kostar en slant att få.
Visst varje Kommun kan ha
Lokala föreskrifter, men då är de regristreade i den lokala ordningsstadgan och hos Polismyndigheten på orten.
Det verkar som att problemet inte ligger hos några andra än en del som kör omkring i PB KLII. Det vi i vardagstal kallar Husbil.
Yttreligare en kommentar till den som "inte vill väcka ont blod hos andra".
Självklart skall alla respektera vad en enskild markägare vill tillåta på sin mark, men det har inget med vår Trafiklagsifting att göra utan enbart att visa hänsyn till den som är
privat markägare.
Det är bara att följa svensk trafiklagstiftning oavsett vad för fordon som framförs.