• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbil för skidåkare?

F

F.d. 19060

Guest
Hej,
Jag är total nybörjare på husbil men har kommit på att just husbil är något som jag behöver.
Förutsättningar:
-2 vuxna och 2 8-åringar
-Budget max 450 tkr.

Vi flyttar till Österrike, är fanatiska skidåkare och tänkte pröva olika skidområden.
Planen är att låta den stå på någon camping under skidsäsong och sedan rulla runt i europa under sommaren.
Skidor på vintern, surfingbrädor och cyklar på sommaren.
Vi hade en husvagn för några år sedan, den körde vi bara från Stockholm upp till Åre och sen stod den på campingen i två år, isolerad "för-stuga" i trä, fungerade bra.
Husvagnen var en Solifer med vattenburen golvvärme, inga som helst problem att hålla värmen.
Kan inget om husbilar, har sett att en del sågar luftburna värmesystem och framhäver fördelarna med vatten.
Har kollat bla på Burstner Argos 660, gillar det där alkov-konceptet, kan skicka upp barnen där.
Argos - Alkovmodeller - Husbilar - Bürstner

Bra eller dåligt?
Andra alternativ?

Tack på förhand
Anders

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Husbil för skidåkare?