• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbil för åretrunt bruk

F

F.d. 1050

Guest
Jag funderar på att köpa husbil men har väldigt svårt att hitta något som passar mig. Vi är två vuxna och två barn (3o5 år samt en Jycke.)
Jag vill ha en bil som funkar vårvinter till sen höst för en aktiv fritid i Norrbottens inland (ner till -15).
Har tittat en hel del på Eura mobil 685VB då den har en planlösning som tilltalar. Jag skulle även vilja ha drag på bilen för att kunna dra en skoter eller båt. (750kg räcker)
Då vi saknar riktiga körkort är 3500kg totalvikt på bilen ett krav.
Min budget ligger under 1/2 miljon. Finns det någon som har erfarenhet av Eura 685 vb på vintern eller förslag på andra liknande bilar.
Hur är det att montera drag på dessa bilar?

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Husbil för åretrunt bruk

Trots att jag inte har någon erfarenhet av Eura Mobil så känner jag mig manad att svara eftersom ingen annan gör det.
På mobile.de hittar jag en handlare som har flera ex av modellen med vinterutrustning med låga mil till salu för runt 375' €. Se på Eura Mobil PROFILA A 685 VB ** WINTERFEST MIT DOPPELBODEN als Alkoven in Münster

Bra och billig flygförbindelse med Air Berlin från Arlanda till Münster om du vill kika på bilarna.

Med två barn och hund finns kanske risk för överlast? Väg tom före köp!

Att bygga ett drag för max 1.500 kg klarar varje byverkstad.

aake

Redigerat: Eftersom barnen är små och du tänker dig turer runt hemtrakterna så behövs inte så stor lastkapacitet, men kolla ändå vikterna.

Senast ändrad:
Toppen