• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbil bekväm för två

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Vi funderar på att skaffa en bekvämare husbil till våren.

Krav
- Prisnivå ca 300-400'
- Långbäddar
- Automatväxlad

Önskemål
- Bekväma långbäddar
- Rymlig toa, dusch inte prioriterad
- Komfortabel främre sittgrupp med vridstolar
- Funktionellt kök
- Frostfritt spillvatten
- Helst MB eller Renault chassi

Vilken modell rekommenderar ni ??

Erik P

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: Husbil bekväm för två

Om man är två som reser kan en plåtis vara ett bekvämt alternativ ur flera aspekter. Förutom att den är bekväm att åka i och att parkera så går den att få med långbäddar och automat. Köket är kompakt och funktionellt. Flera modeller har isolerad och uppvärmd spillvattantank. Några finns med extra stor toa/dusch där man vid behov utnyttjar del av "mittgången".
Den ryms även i det prisspann som du angav, åtminstone om du köper från Tyskland och kan tänka dig en Fiat.

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025

Vidhem: Det finns ju ett 20-tal Nordic i den prisklassen till salu på Blocket. Skulle inte ens någon av dem duga....?

F

F.d. 25203

Guest

Köp en begagnad premium bil, bättre en en ny billig modell. Sen är ju många av premiumbilarna fullbredd, som jag uppskattar otroligt. Det ger väldigt mycket mer utrymmen när bilen är 2,50 bred. Utan större nackdelar.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Håller inte med dig Henrik. Efter att ha haft bredbilar, så har jag övergått till brödbilar. Smalare, smidigare utan avkall på bekvämlighet. Men vi har olika tycke o smak.

F

F.d. 17667

Guest

Vi funderar på att skaffa en bekvämare husbil till våren.

Krav
- Prisnivå ca 300-400'
- Långbäddar
- Automatväxlad

Önskemål
- Bekväma långbäddar
- Rymlig toa, dusch inte prioriterad
- Komfortabel främre sittgrupp med vridstolar
- Funktionellt kök
- Frostfritt spillvatten
- Helst MB eller Renault chassi

Vilken modell rekommenderar ni ??

Erik P
Har själv en Karmann Davis 620EB med de kriterier du efterfrågar, dock med Fiat chassi och manuellt växlad. Vet inte om den byggs med chassi du söker. Valde själv manuell låda. Prisnivån gör att köp i Tyskland rekommenderas. Jag ångrar inte mitt köp.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Köp en begagnad premium bil, bättre en en ny billig modell. Sen är ju många av premiumbilarna fullbredd, som jag uppskattar otroligt. Det ger väldigt mycket mer utrymmen när bilen är 2,50 bred. Utan större nackdelar.

2.50 breda bilar är inte kul att hantera på små gator i södra Europa!

Toppen