• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil 2022

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.725
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Det hjälper inte med skyltar eller tillsägelser, det är ju bara lilla jag, för några är det enormt viktigt att bajstanken är superclean. använd alltid om det går egen slang för dricksvatten. även om det finns vatten vid utslagsplatsen finns det folk som använder färskvattenpåfyllningsslangen för tankrengöring även om det är väl separerat
Kolla in den här bilden , tagen från ett facebooksforum ”byggfel” väl nära mellan spolslangen för rengöring av toan till färskvattenslangen,som dessutom hänger ner i marken.C1CC8FE9-3962-4F6D-A78C-6D15CC558629.jpeg
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Vi kör 9 av 10 fyllningar via egen slang.
Den 10e gången kan det vara så stort avstånd att befintlig slangvinda används (om den är försedd med kopplingar) och då med egna kopplingar.
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Igår kom vi då, helt enligt barnens önskemål, till Kneippbyn.
Vill man ha lugn och ro ska man inte bo här...

Äntligen skulle de få bada i pool och åka vattenrutschbanor...
Vi frågade igår om vi skulle boka tills idag men idag ville de in till Visby.
Ok in till Visby cyklade vi, dock utan ett barn som plötsligt kommit på att hon inte orkade för det var för varmt....
Hennes surf, påfyllt 1/8, tog förövrigt slut idag (hur man nu kan köra slut på 20Gb på två dagar....
Jag fick själv strosa runt i gränderna och titta på folk, handla lite jordgubbar och trycka i mig, de andra skulle titta på kläder....
Tillbaka i husbilen ska det bokas bord på restaurang i Visby (sista kvällen på öjn), men då var vi plötsligt bara tre som skulle ut och äta :-(
Skulle även boka det efterlängtade badet för besök imorgon (jag badar inte i klor så det var till övriga familjen).
Då skulle plötsligt inte äldsta dottern med (hon som inte velat göra något på hela semestern) och därmed ville systern inte heller följa med.
Så här sitter vi nu och jäser på en camping som barnen bestämt men ingen vill bo eller göra något på....
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Igår kom vi då, helt enligt barnens önskemål, till Kneippbyn.
Vill man ha lugn och ro ska man inte bo här...

Äntligen skulle de få bada i pool och åka vattenrutschbanor...
Vi frågade igår om vi skulle boka tills idag men idag ville de in till Visby.
Ok in till Visby cyklade vi, dock utan ett barn som plötsligt kommit på att hon inte orkade för det var för varmt....
Hennes surf, påfyllt 1/8, tog förövrigt slut idag (hur man nu kan köra slut på 20Gb på två dagar....
Jag fick själv strosa runt i gränderna och titta på folk, handla lite jordgubbar och trycka i mig, de andra skulle titta på kläder....
Tillbaka i husbilen ska det bokas bord på restaurang i Visby (sista kvällen på öjn), men då var vi plötsligt bara tre som skulle ut och äta :-(
Skulle även boka det efterlängtade badet för besök imorgon (jag badar inte i klor så det var till övriga familjen).
Då skulle plötsligt inte äldsta dottern med (hon som inte velat göra något på hela semestern) och därmed ville systern inte heller följa med.
Så här sitter vi nu och jäser på en camping som barnen bestämt men ingen vill bo eller göra något på....

Det är vid sådana tillfällen man vill ha en stund för sig själv, Norrlands Guld.

Mitt största problem på semestern är att det måste finnas bra promenadvägar för hunden, iofs inte alltid så lätt som man kan tro då den korta hundpromenaden brukar vara 3km och helst ska det vara i en slinga, annars har ju hunden bara fått nosa på 1,5 km. :cool:

Ta det lugnt, du kommer få lugn och ro i framtiden, mer än du kan ana..
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Det är vid sådana tillfällen man vill ha en stund för sig själv, Norrlands Guld.

Mitt största problem på semestern är att det måste finnas bra promenadvägar för hunden, iofs inte alltid så lätt som man kan tro då den korta hundpromenaden brukar vara 3km och helst ska det vara i en slinga, annars har ju hunden bara fått nosa på 1,5 km. :cool:

Ta det lugnt, du kommer få lugn och ro i framtiden, mer än du kan ana..
Tyvärr börjar det tryta på det drickbara.
Igår tog vinet slut och i förrgår starkcidern.
Kan möjligen finnas en Mariestad kvar som jag har missat.
Tur att vi lämnar öjn ikväll.
Kanske blir det en övernattning på hemvägen och då töms baren totalt :cool:
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Tyvärr börjar det tryta på det drickbara.
Igår tog vinet slut och i förrgår starkcidern.
Kan möjligen finnas en Mariestad kvar som jag har missat.
Tur att vi lämnar öjn ikväll.
Kanske blir det en övernattning på hemvägen och då töms baren totalt :cool:
Oj oj har dom lagt ner butiken med gröna skylten?
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Var över i Torneå vid midsommartid. Trodde att starkspriten skulle vara billig där men det var ungefär som i Sverige. Vinet var jättedyrt!

Nu är vi i Husum i nordvästra Tyskland, mycket bättre priser här. Hamnade i något de kallar Husumer Hafentage - en fest i dagarna fem med restauranger öppna till tre på natten. Dj..lar vad folk!

Fast Irish coffie på pub blir inte billigt det heller....
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
I normalfallet (om dieseln varit billigare) hade det nog blivit en tripp till Tyskland för ölinköp men nu blir det billigare att näthandla från utlandet.
Titta i lugn och ro vad man vill ha och knappra in på datorn.
Några dagar senare står en trevlig tjej eller kille utanför dörren med en ny kartong :)
 

Sten Sture dä

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Hörby
HBK-Nr
30684
Medlemskap
2025
I normalfallet (om dieseln varit billigare) hade det nog blivit en tripp till Tyskland för ölinköp men nu blir det billigare att näthandla från utlandet.
Titta i lugn och ro vad man vill ha och knappra in på datorn.
Några dagar senare står en trevlig tjej eller kille utanför dörren med en ny kartong :)


Hej, vilken eller vilka nätbutiker handlar du då på?

Mvh Anders
 
Toppen