• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

hus med trädgård+husbil

F

F.d. 11858

Guest
Hus med trädgård och en husbil....vad ska vi göra i helgen?! Är det fler än jag som slits :twitcy: mellan dessa ting? Om vi inte "gör" trädgården under helgen, utan drar ut i husbilen...ja då har man det kära jobbet kvar under vardagarna, när man jobbar!!! Som ni ser har vi INGA sysselsättningsproblem på helgerna:wub: fast snart drar vi till Elmia.....:D man måste ha lite "morötter"...
Hösthälsningar från Anneli

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: hus med trädgård+husbil

Oj vad jag saknar vårt hus :p .
Vi sålde och flyttade till lägenhet för två år sedan. :yes: Nu var ju inte husbilsåkandet den enda orsaken men ändå.
Ha det gott och kämpa på med trädgården:D

/Thomas

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi sålde vårt hus i mitten på juni och har inte ångrat det en sekund. Att bara packa in i husbilen, stänga dörren och dra iväg utan att ha dåligt samvete för allt det som skulle ha blivit gjort i trädgården och som vi inte gjorde. Vi njuter av att bo i lägenhet och den frihet som det innebär.
Men vi är alla olika! Vi funderade i ca 6 år innan vi kom till skott och då var vi väl förberedda och önskade verkligen denna förändring. Skynda långsamt är vårt råd!

F

F.d. 55255

Guest

Det blir inte bättre för att man är pensionär det är mycket som skall
göras jag klipper gräsmattanoch Margit fixar allt annat ogräs plantering mm.
men det skulle vara svårt att lämna huset fast att Vi har en stor och jobbig trädgård.
Man får komprimissa fast ogräset har en förmåga att få övertaget
Hälsningar från trädgårdsstaden
Margit & Arne

Lena & Jan

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2025

Vill bara trösta med att det blir inga sysselsättningsproblem i helgerna UTAN trädgård heller! Det ska inte vara ett tvång för då hinner man inte njuta av trädgården.

Men lägg ner jobb på att få en så underhållsfri trädgård som möjligt är mitt tips!

Plantera ENDAST perenna (fleråriga) växter, dom kommer tillbaka utan att man behöver bry sig. Fall inte för korttidsblommande sommar/vår blommor. Plantera prydnadsgräs som har sin bästa tid på hösten det avlöser dom blommande perennerna ska inte klippas förrän på senvåren. Plantera kärlesört i massor, blommar tills snön kommer och får stå vackra fast vissna över vintern, behöver inte klippas förrän långt in på våren då en ny ljusgrön kudde återkommer.

Snart klipper jag ner samtliga perenna växter och dom är många i vår trädgård! Lavendelhäck minst 20 m lång klipps oxå ner snart, liksom buskar som ska blomma till vår/sommaren.

Gräsmatta kan bli en plåga om den är för stor satsa på en mindre yta som man orkar sköta och hålla grön. Lägg sten som ger sittplatser här och var och gör gångar mellan gräs och rabatter.

Sen övervintrar vi i Spanien med gott samvete i husbilen och återvänder hem då tulpa-nerna blommar och alla perenner återkommer i sin prakt igen.

Och det blir tid för HBK träffarna och annat oxå kan jag lova.

Som fjärilen sa; det räcker inte med blommor man måste ha lite solsken oxå!

/Lena

F

F.d. 55255

Guest

Vi njuter verkligen av trädgården men har man haft visnings trädgård är det inte så lätt
att trappa ner.

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Vi sålde vårt hus för lite drygt ett år sen och tycker det är det bästa vi gjort. :spinny:
Vi hade bott där i lite drygt 22 år. Barnen är vuxna och det är bara "minstingen" på 18 år som bor kvar hemma. Vi resonerade att det var bättre att flytta nu medans vi är lite yngre och har ork till det. Ju mer grejor man samlar på sig desto jobbigare blir det att flytta! Bostadsrätten vi har nu är bra anpassad om/när vi en gång kommer att behöva hjälpmedel och det finns givetvis hiss. Läget är ganska centralt med närhet till den service vi behöver.

Nu behöver vi inte ha dåligt samvete när vi kör iväg:) /Jeanette

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hej hopp..

Vi har också hus med trädgård..men vi MÅSTE bara åka ut ändå på helgerna..:yes: :yes: som tur är har vi såna växter som sköter sig själva mycket och gräsmattan får man klippa vid behov:wideeyed: :wideeyed: :wideeyed:
För sen vi köpte husbilen 25 maj i år har vi knappt varit hemma en hel helg:spinny: :spinny: ...sååååå underbart att få packa in och åka ut..det bästa vi vet !!!:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: Det här med husbil är verkligen toppen!!:yes: :spinny: :spinny: :spinny: :twitcy: aldrig mer husvagn..:twitcy:
Ni känner säkert igen er..:D ;)

Hösthälsningar från Dalarna Lotta & Stefan.....vi ses på Elmia träffen:yes: :D

Senast ändrad:

Svahnarna

HBK Medlem
Kommun
Aneby
HBK-Nr
177
Medlemskap
2025

Köp en självgående gräsklippare och gräsmattan är alltid nyklippt när du kommer hem!

F

F.d. 11858

Guest

tack för råd och tips!! Det hjälper:wub: den där självgående gräsklipparen är verkligen frestande!!!!
varma hösthälsn.Anneli

Toppen