• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hus bil Home Car 2009 631

LarsGN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4621
Medlemskap
2025
Hej Husbilsvänner

Jag har titta på en ny husbil Home Car modell 631 årsmodell 2009 som jag tänker köpa.

Husbilen är fullt utrustad med alla tillval.

Planlösning långbäddar.

Är det någon som har erfarenhet av denna husbil och vad man ska tänka på.

Tack på förhand

Lars G Nilsson

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025
Sv: Hus bil Home Car 2009 631

Hejsan !

Se till att kolla luckorna på bilen så det inte är fukt i dessa. Det har, eller har haft problem med detta. Skall vara åtgärdat sägs det, men ......
Annars har vi inte haft något problem med bilen.

F

F.d. 53074

Guest

Larsg!
Vi har en P601 2007 som vi är mycket nöjda med (fast lite ångrar vi att vi inte tog långbädd...). Precis som Pettsson skriver så har vi haft fukt i en av luckorna, bagageluckan höger bak. En annan sak som var lite lurig; garderobsdörren slöt inte tätt upptill där ljuskontakten sitter. Följden blev att ljuset var på även när dörren var stängd. Jag föreslog servicekillarna att dom skulle montera ett spanjolettbeslag (ett sånt där med stängningskrokar både uppe och nere) vilket dom gjorde. Perfekt. Det var förresten killarna som upptäckte fukten i luckan och åtgärdade detta. BP:s Husvagnsservice i Kristinehamn, kanon!

Lycka till med husbilsköpet!

Kjell :D

reinar

HBK Medlem
Kommun
Kil
HBK-Nr
991
Medlemskap
2025

Hej Larsg!
Vi har en P 631 2008 som vi har kört 1200mil. Vi är helnöjd med bilen och vi har inte haft några problem med bilen, vi kan varmt rekomendera den bra med förvaring efter våra behov, sökte en husbil ett år innan vi fick se denna som uppfyllde våra krav på en långbädd.
Lycka till med ev köpet
Reinar Kil

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hejsan !

Använder ni bilarna på vintern ? Har ni satt dit förvärme på vevhusventilation ?
Vore kul och veta hur de fungerar på vintern

reinar

HBK Medlem
Kommun
Kil
HBK-Nr
991
Medlemskap
2025

Hej!
Nej har inte använt bilen på vintern den är nog ingen vinterbil om man ser vilken vinter vi har i år,
har ingen förvärme på vevhusvent. Har den i gått förvar med värme under vintern, hade inget problem med fukt kontrollen i vårast gjorde den hos BP:s i K-hamn.
MVH
Reinar

LarsGN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4621
Medlemskap
2025

Hej

Nu har jag bytt husbil till Home car 631 från Mc Louis 263.

Jag hoppas att jag har valt rätt husbil och med tanke på era possitva erfarenheter av denna husbil blir jag säkert nöjd.
Leverns av den nya husbilen den 23/2-10 och första resan går till Göteborg den 26/2-10
Så det blir att prova den i vinterväder.
Mvh
Lars Nilsson

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hejsan !

Tänk på att det inte sitter någon förvärmning på vevhusventilationen om du kör vintertid.

F

F.d. 25111

Guest

Hej, jag har en Home-Car P601 Vintage-09. Körde den ca 600 mil förra året, och nu sitter jag och planerar för en resa till Venedig 2010. Är helnöjd med bilen. Några småproblem med bildelen vid leverans (otäta dörrar och felaktigt monterade vindrutetorkare) men annars toppen. Fiat i Kungsbacka (Varla Bil) fixade problemen medan jag väntade. Toppenbil.

F

F.d. 24410

Guest

Hej!
Vi har en PR 622 -06 som vi nu kört cirka 3000 mil. Allt utan problem. Detta är vår tredje husbil men vår första Home-car, vi har bara positivt att säga om den, men funderar på om vi kanske ska köpa en med långbäddar.
Vår bil står i kallt förråd under vintern. Nu går det snart tills vi ska ta ut den, ett par månader till så.....
Så ni är bara att gratulera :yes:

OleBerg

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022

Vi har hatt en HomeCar 561 - 2006 mod. - 6 meter. Svakehet på den bilen var at el.anlegget lå under bilen. Her var åpne koplinger som etter hvert fikk dårlige kontakter. Veisaltet skadet ledninger og kontakter, bla.a. korrodering av kobberet i kontaktene.
Vi ble ikke fortrolig med innredningen men ellers var det god og kjørevillig.

oleberg :wideeyed:

F

F.d. 50862

Guest

Hejsan !

Tänk på att det inte sitter någon förvärmning på vevhusventilationen om du kör vintertid.
Varför skall förvärmning byggas om på vevhusventilationen på ett modernt fordon från 2000 talet för att köra vintertid?

F

F.d. 25271

Guest

Hej. Har just köpt en begagnad Home-Car 630. Det visar sig att det finns lite fukt bakom bagageluckorna. Känner du till problemet och hur har detta åtgärdats.
Hälsningar Bengt Nilsson tel 0472-125 96
bengt.o.barbro@gmail.com

Toppen