• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur vet man om det är airbag på en Fiat

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025
En bekant är på väg att köpa en Fiat Ducato "plåtis" från 2004. Hur vet man om det är airbag på passagerarsidan. Säljaren säger att det inte finns någon. Men man kan inte lita på en säljare. Finns det dekaler, lampor eller något annat. Fiat Sverige lämnar inte ut uppgifter om en bil om man inte står som registrerad ägare. Skall ägaren göra det så måste man som ägare skicka in en skriftlig begäran samt registreringshandlingen.
Ha det

F

F.d. 50609

Guest
Sv: Hur vet man om det är airbag på en Fiat

Detta gäller endast för nyare fordon. Har bilen tre-fyra år på nacken, finns inte den informationen hos Transportstyrelsen, utan då är det VIN Decoder som gäller.

Det är rätt länge sedan man började föra in den uppgiften, blev tvungen att kolla på våra bilar.

Våra bilar är -07 resp -08 & på dom är det angivet.

På min förra gamla Saab 9-5 från -04 är det angivet.

Tog slumpmässigt en 2001 Saab på blocket.
Screenshot_2016-07-27-11-47-11.png

Senast redigerad av en moderator:

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025
Sv: Hur vet man om det är airbag på en Fiat

Nu har vi kollat upp alla tips som vi fick. Tyvärr framgick det inte om det fanns airbag. Men ikväll flyger han från Kiruna till Stockholm för att titta på bilen.
Ha det

Toppen