• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur svarar man?

F

F.d. 518

Guest
Hej alla Web-ansvariga!

Nu ställer jag säkert en fråga där svaret är busenkelt. Men jag fattar inte. (Innan jag valde att ställa frågan just här kollade jag länken "Värt att veta om hemsidan".)

När jag öppnar en "tråd/ämne" (?) i t.ex. Under Markisen och vill svara på något av dem. Då har jag 3 alternativ.

1) Ovanför rubriken, till vänster, finns en länk (den har jag inte provat).

2) Längst ner till vänster, efter sista inlägget. (Den använde jag i början).

3) Inne i det senaste inlägget i en tråd kan man också svara!
Är det svaret lika med - Snabbsvar?

Vad är skillnaden?

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Hur svarar man?

Hej,

Alternativ 1 o 2 är samma sak och gör att man hamnar i den avancerade editorn.
Där kan man tex. ladda upp filer o bilder och en massa annat.
Alternativ 3 är mycket riktigt snabbsvar och då hamnar man i en ruta längst ner på sidan där man enbart har enklare redigeringsmöjligheter.
När man svarat trycker man på Posta snabbsvar.
Vill man komma till den avancerade editorn så trycker man på Gå till avancerad

Så skillnaden är att det går fortare om man inte behöver de avancerade funktionerna.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Hej Anna A
Jag är inte webb ansvarig utan vanlig skribent. Svarsknappen uppe och nere är samma sak. Där kan du lägga in "smilisar" och gör snygg text mm. Vid snabbsvar har du begränsade möjligheter och behöver inte fundera så mycket. Så har jag fattat det, svar från novisen Eva HBK 9
Ser fram emot svar från någon Webbis

F

F.d. 518

Guest

Hej och tack, Håkan och Eva & Hasse 9!
Jag fattar och jag är nog en som oftast nöjer mig med snabbsvar!! Fast nu skulle det vara trevligt att sätta in en leende tjej!! (Jag VÄGRAR skriva gubbe.)

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Besvara löpande inlägg genom att klicka på någon av knapparna "Svara", de har alla samma funktion.

Använd endast i undantagsfall "Citera" och då bara om det är ett svar på tidigare inlägg som för tillfället inte är aktuella.

För att underlätta läsning av vanliga inlägg undvik annan textstorlek och typsnitt än standard.
(Standard = Verdana, stl. 2)

"Svara" som finns längst till höger i inlägget är enklast att använda (=Snabbsvar). Knapparna "svara" i början och slutet av en tråd ger möjligheter att ändra färg, storlek på texten mm.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Det kan du även göra i snabbsvar men då får du lära dig vilka tecken som används.
Sätt in alla olika smilies i ett inlägg och när du gjort detta så trycker du på rutan A/A i högra övre hörnet av den gråa rutan och vips så är smilies utbytta mot en massa olika tecken. Skriv in dessa tecken i snabbsvaret så blir det smilies
;);)

Toppen