• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur solidariska är vi husbilsägare EGENTLIGEN?

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Det pågår krig i Ukraina, kvinnor och barn flyr!

Jag ställde en fråga på FB om hur många det är av mina vänner som skulle kunna tänka sig att ta emot flyktingar i sitt hem( nästan alla av mina vänner bor stort då barnen är utflugna).

Mindre än 1 procent svarade att de skulle ta emot Ukrainska flyktingar i sitt hem.

Jag har fått en hel del påpekande att du har ju två hem, du borde låna ut ett av dina hem(villa & husbil) till flyktingar.

Titta dig nu i spegeln, var ärlig, skulle DU låna ut din husbil till flyktingar från Ukraina?
Skulle ditt beslut bli annorlunda om de kom från Norge eller Finland?

Ps.
Jag skulle inte ta in flyktingar från Ukraina i mitt hem eller husbil. Om de vore från Norge eller Finland vet jag inte hur jag skulle ställa mig i dagsläget.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Vi (bor i lgh) och har liten husbil för bara 2 personer, vilket duger inte på långa vägar till andra än oss själva som kan hantera underhållet. Men om vi hade en sommarstuga som vi kunde undvara, då spelar det ingen roll om det var Ukrainare eller någon annan i liknande NÖD situation, den hade vi nog upplåtit utan tvekan.

Mats62

FD HBK Medlem
Kommun
Norberg
HBK-Nr
31080
Medlemskap
2022
Det pågår krig i Ukraina, kvinnor och barn flyr!

Jag ställde en fråga på FB om hur många det är av mina vänner som skulle kunna tänka sig att ta emot flyktingar i sitt hem( nästan alla av mina vänner bor stort då barnen är utflugna).

Mindre än 1 procent svarade att de skulle ta emot Ukrainska flyktingar i sitt hem.

Jag har fått en hel del påpekande att du har ju två hem, du borde låna ut ett av dina hem(villa & husbil) till flyktingar.

Titta dig nu i spegeln, var ärlig, skulle DU låna ut din husbil till flyktingar från Ukraina?
Skulle ditt beslut bli annorlunda om de kom från Norge eller Finland?

Ps.
Jag skulle inte ta in flyktingar från Ukraina i mitt hem eller husbil. Om de vore från Norge eller Finland vet jag inte hur jag skulle ställa mig i dagsläget.
Om det gäller en kortare tid så lånar jag ut mitt hus och bor själv nån annanstans!

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Medlemskap
2025
Det kan nog vara många som "kan-tänka-sig" både det ena och det andra, men det är ofta något annat när det kommer till handling. Handen på hjärtat, vad är det som tar emot? Vill man inte, säg det då utan bortförklaringar. Jag vill inte!

Toppen