• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur sitter ni bak i bilen?

PJohan

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3047
Medlemskap
2025
Hej på er! Sitter här och tittar runt bland helintegrerade HB på mobile.de. Påfallande många av dessa lite äldre, säkert prisvärda husbilar har en `barsitzgruppe`, nästan som i ett mobilt kontor. Jag ser inte fördelen med den här planlösningen, ser ut som på jobbet!! Snälla ni, nån mer vidsynt än jag, varför väljer `man` att köpa en HB med barsitzgruppe. Är det bra med 1+2 åkande, hur ryms 4 till middag, större golvyta? Vi åker helst långbäddat med 2 reservbäddar och vill gärna bli invigda i det här barsitzgänget - valmöjligheterna bland HB blir ju så mycket större. Glöm inte att släcka adventsljusen!
MVH PJohan

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hur sitter ni bak i bilen?

Bar-løsningen var (er?) meget populær i Tyskland, spesiellt blandt Oma-Opa generasjonen som ønsker å ha med ett barnebarn om gangen. Noen av disse bilene har en fjerde beltet plass i soffen. Skal en være flere rundt bordet fungerer sofaen for 1 eller 2 ekstra plasser. Løsningen har vært vanskelig salgbar i Norge og Sverige, selv om den egentlig er optimal for enkelte grupper. Fordelen er meget bra sete for person nr. 3 i bilen, ofte med smarte oppevarings-plass ved dette setet.

I de nordiske land har L-gruppen blitt akseptert tidligere enn i Tyskland, og i USA og Australia er Bar-grupperingen dominerende - med bord som kan slåes sammen før kjøring.

Toppen