• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur sätta fast bilbarnstol i husbilen?

Noras mormor

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
1400
Medlemskap
2021
Hej!

Har precis köpt en Eura 585sp -01. undrar nu om det är någon här som har erfarenhet av att montera en bilbarnstol i en sådan. Vi har en Britax two way plus stol.

är det bäst att ha den i passagerarsätet fram eller på någon av de 4 sätena bak?

Tacksam för snabbt svar :)

/Noras mormor/Sixtens farmor :)

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Hur sätta fast bilbarnstol i husbilen?

Hej Noras mormor!

Nu har inte jag en sån bil som du utan en Mc Louis.

Det första du bör tänka på är om bilen har Airbag på passagerarsidan. Då ska du inte ha den där.
Om du inte har det så går det säkert bra. Jag monterade vårt barnbarns stol där och har man rätt remmar och band på stolen så var det ganska enkelt. Även bilbältet ingick i fastsättningen. Barnet Axel mådde prima där. Fick så bra sikt och trivdes verkligen.

Campinghälsningar Curt.:music-icon: :music-icon: :music-icon:

F

F.d. 4879

Guest

Har du en bil med orginalhytt, dvs inte integrerad, så sitter barnet bäst på passagerarstolen fram med URKOPPLAD AIR-BAG! Bodelen är ofta så vek att den ger inget skydd alls vid en olycka.

Argos 747

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2025

När man tittar i menyn i färddatorn så kan man själv koppla ur airbagen på pass sidan kan man ha en bakåtvänd bilbarnstol i fram då eller vad är Fiats syn på detta? Eller hur gör ni?

Toppen