• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

hur packa i öppna hyllor mm, stuvar ni om före avfärd?

Alina5

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Ale
HBK-Nr
15754
Medlemskap
2024
Vi är nyblivna ägare till en Knaus Boxstar Family, det är vårt livs första husbil men vi är vana seglare, dvs vana vid att bo trångt och stuva ordentligt. Det verkar dock vara en del skillnad på hur man packar i en bil och en båt.....

Under överskåpen i "köket" har vi låga öppna hyllor med en liten list i framkant. Vågar man förvara något på dem under resa? Eller bör jag ha allt i korgar som jag kan stuva undan innan avfärd (fast det verkar krångligt).

Och hur undvika skrammel i skåp och lådor? Jag har köpt antiglid-underlägg, men satsar ni på att packa så fullt att det inte skramlar eller hur gör man?

Nu gäller det att hitta en LITEN diskbalja, nån som vet var det kan finnas?


Tacksam för alla smarta packningstips för små utrymmen :)

Ann-Kerstin
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: hur packa i öppna hyllor mm, stuvar ni om före avfärd?

Man lär sig den hårda vägen. Det som är felplacerat ger sig tillkänna. Rondeller är tråkiga , då kan det mesta åka all väg! lycka till!
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: hur packa i öppna hyllor mm, stuvar ni om före avfärd?

Vi packar som i båt.
Antiglid överallt å mycket plastburkar av olika slag - hustru är expert på Tupperware! :)
Tunga burkar i speciell låda - utdragslåda. Plastkorg brukar fyllas med allehanda saker vid långresor å då ställs den i duschen eller annat stuvutrymme.
Jag tycker det är svårast att packa kylskåpet - kanske förmycket som jag vill ha kallt. :)
Liten diskbalja har jag sett men kommer inte ihåg om det var på leksaksavdelningen eller på Jula/Biltema/CO.
Lycka till!
 

Goofy

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
7668
Medlemskap
2024
Sv: hur packa i öppna hyllor mm, stuvar ni om före avfärd?

Har man en fyrkantig diskho, så är en fyrkantig målarspann med grepe helt perfekt. Vi gjorde en liten fördjupning i ena sidan, så att kranen får plats. Skickar gärna foto om ni önskar.
Lycka till med planeringen :)
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.060
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: hur packa i öppna hyllor mm, stuvar ni om före avfärd?

Vi har samlat på oss ett tiotal "godislådor" i plast, cirka 2 * 2 * 1 dm. Kan fås i godisaffärer. Passar på mm i våra skåp i CI Kyros 2. Tillskuren gammal frigolit från transportlådor får kristallglasen att hålla tyst även på den skumpigaste väg.
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: hur packa i öppna hyllor mm, stuvar ni om före avfärd?

Packar/fövarar som hemma. Samma ordning i köksskåpen, garderoben, klädlådor och toa som hemma.

Uppfattar inte att det skrammlar eller att grejer trillar ut.

Det är elektronikprylarna (laptop, platta, kameror m.m. och tillhörande laddare) jag kan uppfatta som lite jobbiga. Dom har en viss förmåga sprida ut sig..

/M
 
Toppen