• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur påverka kommunen?

Ami

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2025
Jag har tidigare sett ett blad här på Hbk som talar om husbilsfakta-ställplatser-m.m.
Var hittar jag det? Att använda till att påverka kommunen och t.ex. köpmannaföreningen med med.
Bobo HBK681

T

Teddi

Guest
Sv: Hur påverka kommunen?

själv håller ja på med min hemkommun..dom e väldigt positivt ställda..moderater..inte min grej...huvudsaken e att dom e positivt mot husbilsfolk..de e dom!!!

• Gilla
Reaktioner: Ami

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Hur påverka kommunen?

Hej Bobo,
det finns en arbetsgrupp "Kommunkontakt" här inom HBK. Jag föreslår att du kontaktar dem för samordning, diskussioner och vägval för fortsatta kontakter med din kommun.
Den finns också en tidigare tråd "Bäst i Europa på ställplatser för husbilar" http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/301717

Där framgår att SCR arbetar för att göra Sverige till Europas bästa husbilsdestination. Om fem år ska det finnas 100 nya ställplatser för husbilar.

Jag tror att det är viktigt med samarbete för att antalet husbilsplatser ska växa i landet. Det kostar att bygga ställplatser och någon ska ju betala kalaset. Här finns det möjligheter för många olika entreprenörer och näringsidkare i kommunerna och som förhoppningsvis vill vara med på tåget mot framtiden.
V-backen :wink:

Senast ändrad:
Toppen