• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur mkt pengar ska man lägga ner?

F

F.d. 13924

Guest
Svår fråga för mig i min situation. Det har konstaterats att topplocket läcker o behöver rivas. samt att startmotorn strejkar ibland. Frågan är: Hur mkt stålar är det värt att lägga ner pån egentligen på verkstan, eftersom jag inte kan göra jobben själv. Att sälja den i det skicket går ju inte har blivit erbjuden på sin höjd "50" för den osedd. Den är värd ca: "135" i körbart skick. sitter i en rävsax känns det som. Nån som har nåt förslag?

F

F.d. 11293

Guest
Sv: Hur mkt pengar ska man lägga ner?

Hör med en gymnasieskola som har en motorprograms linje (eller vad det nu heter)
kan vara så att man "bara" betalar materialet, nackdelen är tiden det tar att få det lagat.
hoppas att det löser sig
:)

F

F.d. 3088

Guest

vad är det som läcker olja eller vatten och läcker det utåt eller innåt och hur mycket :confused:

gurra

F

F.d. 13924

Guest

Hör med en gymnasieskola som har en motorprograms linje (eller vad det nu heter)
kan vara så att man "bara" betalar materialet, nackdelen är tiden det tar att få det lagat.
hoppas att det löser sig
:)
Det har jag gjort, men dom tar inte emot HB tyvärr. Men tack för svaret
P.S tiden spelar ingen roll, ska inte ut förrän våren nu iaf

F

F.d. 3088

Guest

Det har jag gjort, men dom tar inte emot HB tyvärr. Men tack för svaret
P.S tiden spelar ingen roll, ska inte ut förrän våren nu iaf

Ring runt till flera någon kanske kan ta det. Är det vatten och det bara sipprar utåt kan du testa med att slå i en burk bars leaks brukar funka klockrent. :music-icon:

Oj efter den meningen övergår nog tråden till olika tillsatsers vara eller inte :D

Gurra

F

F.d. 13924

Guest

Vad är det för motor bil årsmodell ??? Byt motor så får du en tät topp och en fungerande startmotor .

Sen kanske du kan sälja din motor billigt till någon som vill renovera upp en motor medans sin gamla slitna sitter i bilen .

Kika här : Bildelsbasen - Sveriges största utbud av bildelar
Hmm! Svårt att hitta motor som passar tycker jag. den jag hitta med pris ligger på "30"
Men det är TD antagligen större.
Min motorfakta här:
MOTORDATA: Fiat
Bränsle: Diesel
Motorkod: 230.A2
Effekt: 52
Enhet: DIN
hk 78

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 13924

Guest

Ring runt till flera någon kanske kan ta det. Är det vatten och det bara sipprar utåt kan du testa med att slå i en burk bars leaks brukar funka klockrent. :music-icon:

Oj efter den meningen övergår nog tråden till olika tillsatsers vara eller inte :D

Gurra
Testat Bars Leak, funka ett tag, men läcker igen, tyvärr

F

F.d. 3088

Guest

En tanke har du inga yngre förmågor i närheten med hobbygarage du kan snacka med brukar bli billigt :confused:
Kan löna sig att fråga runt

Gurra

F

F.d. 13924

Guest

En tanke har du inga yngre förmågor i närheten med hobbygarage du kan snacka med brukar bli billigt :confused:
Kan löna sig att fråga runt

Gurra
Har ev en som kan riva toppen o kolla om det behöver planas, bl.a
Men man är ju orolig att det dels har blivit alldeles för slagig topp så det inte går, den kan ju inte planas hur mkt som helst, finns väl mått på hur mkt. dels om jag kan hitta beg topp annars, men det verkar svårt att hitta, iaf för mig

F

F.d. 25038

Guest

Hej hur många mil har motorn ,men börja med å riva toppen å mät den går den å plana är det ju inte så j..a dyrt å dra ihop grejorna igen å lämna samtidigt in starten till en bilelektriker för genomgång har du tur borde 10 papp räcka för att få liv i bilen igen,å e toppen kass har du ju vintern på dej å skaka fram en begad lycka till.

F

F.d. 13924

Guest

Hej hur många mil har motorn ,men börja med å riva toppen å mät den går den å plana är det ju inte så j..a dyrt å dra ihop grejorna igen å lämna samtidigt in starten till en bilelektriker för genomgång har du tur borde 10 papp räcka för att få liv i bilen igen,å e toppen kass har du ju vintern på dej å skaka fram en begad lycka till.
Den har i mitt tycke inte gått långt ca. 12000 mil
Tack för tipset med bilelektriker

F

F.d. 13924

Guest

Här kan finnas

Begagnade Bildelar AB, Jan Solstad

Skrotar transportbilar menr ätt dyrt

har du försökt på blocket ?

Gurra
har kollat bildelsbasen där ovan skrot som du nämner inkluderas i sökningen, men jag får svar att det finns, men frågan är då om det passar till min motor det som kommer upp är TD o jag tror dom är större.
blocket har jag inte testat, tack för tipset.

F

F.d. 3088

Guest

Kom på du kan ju annonsera här i klubben :D
Hmm kanske inte går om du inte är medlem:confused:

Gurra

F

F.d. 13924

Guest

Solenoid är det samma sak som startrelä? sitter den delen separat från startmotorn?
kan man isf köpa den separat?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ja, solenoid - startrele - starterinnslag mange navn på denne spolen som sitter utenpå startmotoren og på de fleste også drar inn bendixdrevet på startkransen. Finnes som egen del.

Toppen