• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur många unika besökare per vecka

• Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum
D

Deleted member 11118

Guest
Vi är många som loggar in här många gånger om dagen. Skulle vara roligt att veta hur många unika besökare vi har på en vecka.

Forumet används flitigt men många är samma personer som återkommer var dag.

Det går säkert att få fram men tar kanske lite tid men som sagt skulle vara roligt att veta hur många medlemmar som egentligen använder forumet under en vecka.

F

F.d. 10432

Guest
Sv: Hur många unika besökare per vecka

Instämmer, ibland får jag intrycket att det är en ganska liten del av medlemmarna som deltar i diskussionerna men att det är väsentligt fler som läser i forumet.

Björn

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Man kan få en viss vag uppfattning om man kollar hur många som läser de heta trådarna ... :)

Säg ... 1-2000 om dan :)

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Det är en försiktig bedömning i underkant men vi kan väl göra en tävling av det och se vem som kommer närmast så jag tippar 2.000 medlemmar + gäster om dan, dvs 14.000 i veckan. Vad tror ni andra?

Senast ändrad:
F

F.d. 11222

Guest

Det är en försiktig bedömning i underkant men vi kan väl göra en tävling av det och se vem som kommer närmast så jag tippar 2.000 medlemmar + gäster om dan, dvs 14.000 i veckan. Vad tror ni andra?

Unika besökare?

D

Deleted member 11118

Guest

Med unika besökare menar jag en ip adress, dvs varje ip adress räknas bara en gång. Oavsett hur många gånger jag loggar in under en vecka så räknas jag bara en gång. På så sett får man reda på hur många som loggar in här. Jag loggar exp in några gånger om dagen precis som andra förmodligen gör.

Jag har jobbat på telefonbank under 10 år och där mätte man unika besökare för att få reda på hur många som använde tjänsten minst en gång och det visade sig vara många fler än man trott.

Det är bara Webbarna som har svaret om ny systemet är så att man kan kolla detta.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Men om jag och frugan sitter vid vars en dator men på samma router - är vi då unika eller är vi två "en"?

Men vi kan väl fortfarande tävla???

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi loggar aldrig ut. Varför ska vi göra det? För att ha besväret att logga in igen.

F

F.d. 14324

Guest

Men om jag och frugan sitter vid vars en dator men på samma router - är vi då unika eller är vi två "en"?

Men vi kan väl fortfarande tävla???

Visst kan vi tävla.:) men vi kanske skulle göra det i en annan tråd.:D

ÄH, du kommer inte vinna Kenth,,, det är nämligen 14863 unika besökare varje vecka!
Priset??? evig ära och berömmelse kanske???

Ps det går bra att flytta mitt inlägg om ni vill.:)

D

Deleted member 11118

Guest

Kent, tror inte många sitter vid samma router.

Jag loggar ut från alla program för jag vill inte vara uppkopplad mot internet alltid, förmodligen arbetsskada då jag även varit säkerhetsansvarig på bank.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Har inte loggat ut sen inloggningen bryts av HBK-servern. Jobbar bla med internet har aldrig hört att det finns en större säkerhetsrisk med att vara inloggad.
mycket logg blev det....:p

Bosse

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Antalet helt unika HBK-Medlemmar (Olika HBK Nr) som besöker hemsidan och loggar in på forumet: (i % av dagens 7650 HBK Medlemmar)

Mellan 22 o 30% har besökt hemsidan dagligen senaste månaden.
Mer än 50% har besökt hemsidan senaste veckan.
Mer än 70% har besökt hemsidan senaste månaden.

Om man använder samma inlogg på flera datorer eller Partnerinlogg räknas bara en besökande HBK Medlem.

När det gäller totala besöksantal på hemsidan så använder vi Google Analyctics och då gäller Googles definition på unika besökare. Skillnaden mellan klick, besök, besökare, sidvisningar och unika sidvisningar - Analytics Hjälp

Så accumulerade unika besökare sedan start 2006 är nu:

7 Maj 2012 8 758 874

Det totala antalet unika besökare dagligen varierar mellan 5227 och 9644 under senaste månaden.

Snittet på antal dagliga unika besökare hittills under 2012:

Per 30 April 2012 7822

D

Deleted member 11118

Guest

Tack Håkan för infon. Detta visar att forumet är poppis bland folk. Måste vara en trevlig läsning för styrelsen. webbarna och alla medlemmar i klubben. :wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 13449

Guest

Det visar ju helt klart att denna klubben är eftertraktad och att styrelsen gör ett fantastiskt jobb för att utveckla den!
Kanonjobb som jag tyvärr säger för sällan! :yes:

Toppen