• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur många mil & nätter blev det i sommar, i hb.n

F

F.d. 17941

Guest
Efter en tidig vårresa till norra Tyskland blev det Sverige. Väl framme i augusti blev det nord, nord västra Norge, en riktig botanisering av området mellan Lofoten och Tromsö. Men den planerade höstresan i mellan Sverige blev inställd, så nu står " Knutte " där under tälttaket och bara väntar på vårsolen. Totalt blev det bara 42 nätter i hb.n i år Körsträckan 696 mil och ungefär lika många liter diselbränsle.
Nu ses vi på vägar,campingplatser och ställplatser först till våren, Dags att LÄNGTA igen, ha en bra vinter !
Totte04

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025
Sv: Hur många mil & nätter blev det i sommar, i hb.n

Enligt hustruns anteckningar är det 52, och några till ska det bli innan året är slut.
I alla fall en sväng till Bollnäs för att utföra några små justeringar.
Man borde ha farit iväg helgen som var i strålande sol i ett par dagar, men allmän höststädning kom i vägen. Men det kommer fler soliga dagar.

Åke & Meta

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025

Hur många nätter vete sjutton, men drygt 1000 mil har det allt blivit sen mitten på juni. Självklart fortsätter det med utflykter under vintern, man har ju en vinterbonad husbil!

F

F.d. 25267

Guest

Hej. Har besiktat och ställt av idag. Det blev 73 nätter och 1406 mil i år. Något mindre än i fjol. Vi har varit i Norge som vanligt och runt i Sverige från Ystad i söder till Kiruna i norr. Vi var även nere i Tyskland och Österrike en sväng i september. Jobbar varannan helg så vi är nöjda med säsongen.

Per :)

H

hianders

Guest

Denna tråd är ju innehållsmässigt som den jag startade med Avställning av husbil.

61 nätter och lite drygt 600 mil.

Även om vi skulle ha en vinterbonad hb så tycker vi inte att det är skönt att vara ute och åka nu när det blir kallt och snöigt och halt!

fru hianders/Inger

F

F.d. 29870

Guest

jeg flyttet inn i min nye husbil i juni en niesmann + bischoff og jeg stannar forfarande her i spanien enda til våren.er no i Murcia i di varme kilder Banos De Fortuna

Bilagor

• 100_2187.JPG
    100_2187.JPG
    717,9 KB · Visningar: 3
  • 100_2188.JPG
    100_2188.JPG
    773 KB · Visningar: 0
  • DSCN1305.JPG
    DSCN1305.JPG
    4,9 MB · Visningar: 0
T

Teddi

Guest

c-a 700 mil,,nätter? 30-40,,ingen hård koll,,men,, ihop med min 65_årsdag,,så åker vi till sharm el shejk,,14 dar,, stenhård koll på vädret,,
nästa år?? väldigt kluven,,

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021

Hej!

81 nätter blev det och en massa mil. Nästan varje helg någonstans i Sverige, 7 veckor ute i Europa och nu står Helge och väntar på våren igen.....men den som väntar på något gott........ :D

Hälsningar Kerstin

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2025

Hej!

81 nätter blev det och en massa mil. Nästan varje helg någonstans i Sverige, 7 veckor ute i Europa och nu står Helge och väntar på våren igen.....men den som väntar på något gott........ :D

Hälsningar Kerstin

Lika många nätter blev det här med. 81.
Marjatta

F

F.d. 17941

Guest

Hinandres !
Ursäkta inte min mening att stjäla någons tråd, jag har bara missat ert inlägg !
Totte04

H

hianders

Guest

Det är OK Totte04! Tycker kanske att det blir konstigt med fler trådar i stort sett i samma ämne. Svårt att hitta inlägg då.

Ha det bra!

fru hianders/Inger

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Vi hämtade ut vår nya bil i slutet av april och ställde in den nu i förra veckan. Det blev över 2200 mil i sommar!

Två långa resor ner i Europa, plus kors och tvärs i Sverige, från Norrbotten
till Skåne.

Antal nätter har jag inte riktigt koll på men det blev nog ca 60 nätter.

F

F.d. 17941

Guest

Avslutar "tråden" "hur många nätter.....
Hänvisar till tråden: ställer av husbilen, i stället
Totte04

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026

I sommar har det bara blivit 87 dygn med b.l.a. resa till Kroatien, men nu bär det av till Spanien resten av året, kommer att stanna till ca mars 2013, så det blir ca 140 detta året. Normalt är runt 150 dygn om året.

Lasse

Leif-143

FD HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021

ca 1000-1500 mil fördelat på hela året.

Faran

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2025

I år blev det 107 nätter c:a 900 mil:yes:

F

F.d. 24369

Guest

Uj uj uj nu ligger vi i lä. För oss som köpte husbil i slutet av sommaren , och vid hemkomst upptäcka fukt och röta i den. Transport tillbaka till firman och sen blev det bara en natt i den innan vi bytte till en annan, där problemen fortsatte redan från start. När vi skulle hämta den visade det sig att någon klåfingrig person varit framme och snott katalysatorn på flera av bilarna på den firman.

Väntetid igen, sen har det blivit endsast 4 nätter p.g.a jobb och annat, men nästa får ni se upp då kommer vi ligga många nätter vi med.
Ses efter vägen
:mcride:

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Hmm Det blev Italien i maj o Barcelona nu i oktober 480 mil + 540 mil nu sist Sedan en del kors o tvärs i Sverige så kanske 1400 mil i år o uppskattningsvis 50 nätter.
Men mer o fler skall det bli framöver :D:D

C

cheetah1

Guest

Jag har sovit hela två nätter i husbilen i sommar, men mamma sov nog uppåt 10 nätter tror jag. Dock köpte vi den inte förrän sista juni.

F

F.d. 25193

Guest

Det blev många nätter fast att vi hela tiden befann oss i sverige vi har så mycket annat att göra änn ligga på vägarna Det finns så mycket fina platser fdär vi sola, fiska njuter,ta vara på sommartiden.Träffa trevliga människor m.m.vi har packeterat till våren MEN DET BLEV 89NÄTTER tack för oss vi syns till våren yvonne:music-icon::twitcy:

Toppen