• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur många har blivit "rånade"

F

F.d. 12360

Guest
Hbk har nu ett antal medlemmar, min fraga ar da hur manga av er har blivit "ranade" i ar ?

Mvh /Hans

F

F.d. 3581

Guest
Sv: Hur manga har blivit "ranade"

Inte vi heller...
Tror inte på alla dessa rån...

Om i fall så står alltid pepparsprayburkarna redo.
En utan färg och en med ilsket röd.
Våra två varghundars morrande när de hör nåt i närheten kan skrämma en liten tjuv, tror vi.
De har rätt stora tjäftar som inte är att leka med..

DS

Eva och Ronald

HBK Medlem
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2025

Hej
Inte vi !
Har alla tänkbara larm stor katt och sunt förnuft så ingen vågar sig på oss.

Jag tror lite på vad polisen är inne på, mest tyskar som vill ha sin semester betald i Sverige och lossas att dom blivit av med.......
Någon skrev ju oxå att om det står 30 svenskar och 2 tyskar på en och samma plats så är det bara tyskarna som fått påhälsning :))))))))))))))
Är jag dum eller ?
Konstigt att just alla tyskar lägger sina grejor synligt i förardelen som är så stort husbilsfolk borde väl veta bättre
Mina tyska vänner har samma uppfattning så vad skall man tro ?

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021

Hej vi blev rånade när vi låg på rastplatsen i Himle. Vi var 4 vuxna och ett barn som sov i bilen. Vi märkte ingenting förän vi rullade upp och såg en ryggsäck som tillhörde barnbarnet. Den innehöll bara kläder. Vi blev inte gasade det skedde bara så tyst att vi inget märkte. Vi hade inget larm i bilen, det har vi nu. Rånaren blev sedan tagen med vår GPS som var det enda byte han fick. Han var Estländare. På västsidan sover vi aldrg mer om det nu kan hjälpa.
Anita & Bo

F

F.d. 1471

Guest

Farmor Anita ! Kan du berätta hur det gick till?? Hur kom dom in i ert fordon ? Var något uppbrutet ? Var var ni då det inträffade?? I fordonet eller ute?

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021

Vi blev rånade på natten. Vi hade vår GPS i handskfacket där framme. Det var de enda av värde som vi förvarade framme. Något larm hade vi inte. De vred upp låset till passagerarsida med troligen en skruvmejsel. Detta utan synliga skador. Vi märkte ej hur de kommit in förän vi skulle låsa bilen på nästa stopp. Då gick detta ej.

Toppen