Sv: Ebl99 Gel eller tudor dual batteri?
Hvis du tar deg tid til å lese på lenken jeg lenket til i forrige post, vil du se at Exide Marine leverer 2 typer av sine 3 varianter. Tudor Start og Dual leveres både som syre og AGM og igjen i denne tråden er det vel snakk om syre? Trådstarter har ikke skrevet AGM.
At trådstarter gir feil opplysninger kan selvsagt også være tilfelle, men slik spørsmålet stilles og svaret gis blir det feil.
Så henger jeg på en kommentar her også for når det gjelder forbruksbatteriet i Marine serien leveres det som syre eller GEL, ikke AGM. Som jeg og andre har nevt i andre tråder er GEL nok den batteritypen som er best egnet som forbruksbatteri. Dessverre er ikke det altid tilfelle siden våre ladere og bruken med kraftige innvertere gjør at det er ikke den beste forbruksbatteritypen.
Når det gjelder ladingen for Exide skal AGM og GEL lades likt, men igjen det gjelder ikke for alle AGM batterier. Andre fabrikanter har andre spesifikasjoner, så igjen må man forholde seg til databladet til de enkelte batterier når svar gis.