• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur långt kör ni?

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Det var ett tv-reportage i veckan om en ny SCR-ställplats i Stockholms-trakten. Ägaren av husbilen berättade att han körde 1000 mil om året, vilket han ansåg vara långt.

Hur många mil kör ni om året?

F

F.d. 50609

Guest
Sv: Hur långt kör ni?

Vet inte köpte bilen i Oktober och har bara kört ca 1500 mil sedan dess, men vi drar till Kroatien om 3 veckor så det lär bli "lite till" ...
Sålt personbilen och åker husbil året runt.

S

Staffan W

Guest

3300 mil på två år och har den som enda bil.
kanske dumt?
Staffan

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Jag gick in på blocket och kollade ca 30 husbilar som var till salu. Snittet ,utan att vara exakt ligger på ca 800 mil per år för en husbil

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Esbjörn, du kör ju ganska mycket själv eller hur. Har för mej att vi kör ungefär lika mycket som dej och på 12 månader blir det väl mellan 2500 och 3000 mil för oss.

Dahl

HBK Medlem
Kommun
Forsheda
HBK-Nr
16825
Medlemskap
2025

Ja for oss är det kanske lite svårt att svara men vi hämtade vår nya husbil 2 april. Vi har intill nu åkt 550 mil. vår kalkyl på ett helt år bliver runt 2000 mil.

MVH

Kim:spinny:

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Det blir nog ett snitt på 600-800 mil på ett år. Det kan naturligtvis bli mer om en längre resa görs.

Toppen