• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur kommer jag till Örkelljunga?

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025
Jag ska hämta min nya husbil i Örkelljunga tisdagen den 26 april.
Jag bor i Avesta. (södra Dalarna)
Är det någon som ska åka den vägen och passerar Örkelljunga? :)

Är även tacksam på förslag till andra transportmedel. Det känns onekligen lite besvärligt att åka både tåg och buss för att komma fram.
Det finns så många kluriga personer här på forumet så jag hoppas ni har bra förslag.

Tack på förhand ;)
JOE

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Sv: Hur kommer jag till Örkelljunga?

Många skåneåkerier lastar dagligen i Avesta, borde inte vara svårt att få lift med en bil ned.
Ett tips är Nils Hanssons åkeri i Ljungbyhed som är flitiga gäster i Avesta och som har sin bas ett par mil söder om Örkelljunga.
Kolla med vakten i stålverket, dom kan kanske tipsa om fler skåneåkerier som lastar där.

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

har samma problem ,bor i hudiksvall hämtar bil i Karlstad , var inne på Hyrbil men kostade 2-2500 + bränsle , det blir dyra 50 mil ,

F

F.d. 25023

Guest

Till Örkelljunga tar man tåget från Stockholm. När man är i Hässleholm byter man till en buss som står bredvid stationen och väntar på en.

Jätte-enkelt och smidigt och billigt. (Om man besvärar sig att leta efter bra pris på nätet).

Tågen är dessutom rena, bekväma och snabba jämfört med att bila genom Sverige. Man läser dagens tidningar, dricker kaffe och äter eller sover och är pigg när man kommer fram.

Vi har gjort resan till och från Stockholm från Örkelljunga, tycker inte att det alltid är roligt att köra ToR Stockholm på vägarna om man bara skall dit.. Dessutom har vi svårt att parkera bilen i Stockholm.

hälsning
jyrki

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021

Hej!

Ägarna och personalen brukar vara hjälpsamma och kan plocka på flygplatsen i Ängelholm eller på någon av stationerna. Beror på vem du handlat av, men flera bor i Helsingborg och tar med dej på morgonen.
Brittmarie har lämnat och hämtat mej på Ängelholms flygplats.
Hälsningar
Hans

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Bussen från Hässleholm passerar genom rondellen BengtiÖrkelljunga/E4

F

F.d. 25023

Guest

Vår resa i höstas (2 personer och en hund) kostade 320 kri en riktning och 520 kr retur, totalt för oss alla och skedde i höstas i oktober.....

I en riktning var det Tågkompaniet och den andra SJ. Äntligen lite konkurrens...

hälsning
jyrki

B

Boxer

Guest

Avesta -Örkelljunga strax över 600kr med SJ. Man kan till och med vräka dej i första klass för 632 kr. Kan det bli bättre. Ringa runt till sydsveriges åkerier och fråga om dom har någon bil från Avesta, ev få ett tel nr till chaffören ringa och höra om man får åka med verkar knappast enklare.

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Tusen tack för alla tips jag fått. Vilken underbar klubb.

Jag fick ett tips av en vän som rekommenderade flyg till Ängelholm.
Jag kollade och det kostar bara 395 kr från Arlanda. Jag har skjuts till Arlanda på morgonen och firman kan hämta mig i Ängelholm på förmiddagen. Flygresan tar bara 1 tim och 15 min. Blir nog så jag bokar flyget imorgon. Skönt att vara ute i god tid.
Än en gång tack för alla tips.

Det ska bli så kul att få hämta ut en sprillans ny Adria 680 st.
Att sen få utrusta bilen med dom saker som ska finnas i en husbil är oxå ett trevligt nöje.

Efter midsommar styr vi kosan till Italien och Kroatien. Vi har rest dit några år nu och gillar verkligen Kroatien och det klara fina vattnet. God mat och trevliga människor.
Vem vet vi kanske ses där nere..... :yes:

JOE

F

F.d. 52918

Guest

Bengt-Åke bor i Ödåkra,han hämtar helt säkert upp dig på Knutpunkten i Helsingborg.
Bengts i Örkelljunga,hela familjen är otroligt hjälpsamma och tillmötesgående.
Ett annat förslag, ring Schenker eller ett annat transportföretag i Avesta,dom brukar ha lastbils transporter nedåt Skåne varje dag:mcride:

F

F.d. 7702

Guest

har samma problem ,bor i hudiksvall hämtar bil i Karlstad , var inne på Hyrbil men kostade 2-2500 + bränsle , det blir dyra 50 mil ,
Lars får jag förelså att du åker med SJ till Karlstad, snabbt o billigt, nu när snön är väck
Sune:twitcy:

Toppen