Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Tittar man söderut så är ju befolkningstätheten mycket större än i Sverige och det måste ju finnas en orsak till detta! Kan det vara klimatet?
Jappe
Vilka tråkiga inställningar man kan ha....
Sverige är underbart året om om man bara man vill inse det.
Husbil, båt mm på sommarhalvåret och skidor, snöskoteråkning mm på det vita guldet under vinterhalvåret plus allt däremellan.
Var sak har ju sin tid...
Hälningar Bror
från ett härligt Norrbotten
....... och då ger husbilen en fin möjlighet att fly till varmare trakter på vintern!
Tack Skorven I och II!
Jappe
Och när tänker du fly???
20°C och strålande sol i Torre del Mar.
Vissa här föredrar det svenska vinterklimatet och flyger hem över Jul, och idag skall vi äta av all julmat de och vi haft med sig som inte står sig. Ett tidigt Julbord.
Glöggen är brygd, värmd och klar.
Frestande men jag har lite pyssel kvar. Tandläkare och annat har fördröjt mig. Div. framgångsrika kurer med antibiotika och kortison har gjort mig mindre flyktbenägen. Skicka lite bilder så blir jag mer sugen på att åka! Torre del Mar? Har ni övergivit Santa Pola?
Jappe
Jappe du får göra om besöket i Funäsdalen och åka upp 3-4 månader senare.Usch ja, Funäsdalen glömmer jag aldrig. Det var nog på sjuttitalet som vi var där för lite skidåkning kring årsskiftet. Vi hade lånat en stuga av en kompis och den var det inget fel på. Men, temperaturerna låg ju runt och t.o.m. under 30 minusgrader hela tiden och gjorde utevistelse närmast plågsam. Det var en av mitt livs absolut hemskaste upplevelser! Aldrig mer! Hade jag fått uppleva något liknande idag så hade jag nog kolat omedelbart!
Jappe
Det är trevligt att komma ut på en tur i Europa, men sen vill jag hem, till Sverige.
Trivs alldeles ypperligt i vårt land. Skulle aldrig kunna flytta för gott.