Sv: Hur faen kan nån välja att bo i Sverige?
Det är lätt att hitta saker som inte är bra i Sverige och listan börjar nästan alltid med vädret. Men man får en annan syn på Sverige när man bor i ett annat land, mycket av det som vi tar för givet i Sverige fungerar inte alls eller dåligt i andra länder och det först när man upptäcker det som man förstår alla fördelarna med tryggheten hemma.
Inte för att jag tänker flytta tillbaka jag trivs alldeles utmärkt men jag har fått en annan syn på vad Sverige bjuder sina medborgare på, så jag bara hålla med Los, till och med sådant man knappt märker fungerar bara.
Var i Sverige på besök i juli och fick till och med en annan syn på vädret, alla jag pratade med tyckte det var den sämsta sommaren på länge, men jag njöt av den svala sommaren och de befriande regnen efter en het torr vår i Italien, här är en sval regnig sommar något att längta efter när termometern står på 40 grader och gräset är snustorrt !
Det finns många Italienare som längtar till Sverige som beskrivs som ett mönsterland här, det finns till och med en internet site som kallas "Svedese Dentro" ungefär "svensk i själen" där alla fördelar med Sverige diskuteras och där många försöker hitta ett sätt att flytta till Sverige och en del gör det faktiskt också.
Så misströsta inte många längtar åt det andra hållet också.