• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur hög är er husbil

F

F.d. 13091

Guest
Sv: Hur hög är er husbil

Hej vår är 3,02, men skulle aldrig få för mig att tvätta i någon tvätt, förstör så mycket!
janne63.

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Hej!

Jag har en fråga angående biltvätt av husbilar. Vi driver ett antal biltvättar idag och planerar att bygga fler. De enda bilar som vi har svårt att få in i dagens tvättar kan i vissa fall vara husbilar. Därför undrar jag hur hög er husbil är?

/Andreas
Ska man ändå bygga nytt så ta tiil så att stora skåpbilar får plats 4,50 är högsta tillåtna???

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Är det en sådan anläggning med "svängarmar" för vattnet i "taket" så bör det ju vara lite marginal för att man skall kunna flytta armen fritt och slippa släpa slangen längs med sidorna på husbilen .

F

F.d. 50036

Guest

Vår bil är 3,20, vill ha 3,30 för att köra in.

Bygg gärna en ramp så man lätt kan tvätta taket :):):)

Mvh Torbjörn

M

Matts Torebring

Guest

Vår är 2,85 inklusive AC i bodelen. Vad skönt att ha en låg men ändå riktigt rymlig bil. Mvh Matts Torebring

F

F.d. 29911

Guest

Vore det inte lämpligare med en tvätthall (för självtvätt) med gångbryggor på sidorna
i hallen där man kan stå för att kunna tvätta taket .
Lämpliga borstar med långa skaft samt uttag för vatten och el till högtryckstvätt.
På husbilstaken så finnes det bla paraboler takluckor antenner skorsten till panna
samt AC.
Sidofönster samt takfönster är reptåliga varför det är olämpligt med automattvättbortsar.

Hälsningar HBK 5081

F

F.d. 29954

Guest

He, he, min är 2.3m precis. En Winnebago Le Sharo.
Trots detta ståhöjd!
Men tack vare denna höjd kan jag tvätta taket manuellt, och därmed gratis..
Oj, vad nöjd jag är med denna jänkare!:yes:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det finnes på truckstops og enkelte andre steder "Storbilsvask", men det koster en god del. Sølv og Gul nightriders burde tåle disse store maskinene selv om de klarer å vaske hele vogntog.

T

tommy.agneta

Guest

Vi behöver 3.30 för att komma under, bra om det blir en biltvätt för husbil!
tommy o agnneta:spinny:

Toppen