• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur gör ni som ställer in husbilen under vintern ?

F

F.d. 2591

Guest
Hej Husbilsvänner !

Hur gör ni med spillvattenkranen när ni ställer in husbilen, låter ni den så öppen eller rekomenderar ni att stänga den,
Hälsningar
Stig:confused:

P

PAM 97

Guest
Sv: Hur gör ni som ställer in husbilen under vintern ?

Hej jag tycker nog att det är bäst att stänga den,så att det inte kommer in möss.

Pelle

Mita o Stig

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2025

Hej
Vi har vår öppen ,men sätter en enekvist i avtappningsröret , de små rackarna gillar inte ene.
Lägger också en krans av ene på marken runt däcken
:wub::yes:

F

F.d. 2591

Guest

Hej, jag tackar för tipsen
Stig

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, om man har en kulventil, d.v.s. en sådan ventil som innehåller en rundkula med hål i som man öppnar genom att vrida den 90° så skall den helst lämnas halvöppen, d.v.s. 45°. För om den lämnas helt stängd kan det vara vatten inne i hålet i kulan som fryser, och lämnas den helt öppen så kan det ligga vatten mellan kulan och tätningarna. Men för det mesta så finns det så mycket luftfickor så det går bra ändå.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9766
Medlemskap
2025

Hej, jag lämnar skjutventilen (Hobby Van) öppen och skruvar skyddslocket lite lätt så eventuell efterdropp kan rinna ut, dock ej möjligt för möss och annat oönskat att ta sig in, det har fungerat bra och ingen risk för stående vatten som fryser i ventilen .. /Rolf

Bilagor

• Hobbyvan.jpg
    Hobbyvan.jpg
    3,9 KB · Visningar: 441
Toppen