• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur gör man?

H

hianders

Guest
Jag har letat efter Michael Johanssons eminenta beskrivning av hur man lägger in text mellan foton man lägger in men hittar inte det!!! (Orkar inte leta :)

Hur gör man?

Inger/fru hianders
:wideeyed:

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Hur gör man?

Jag vet inte hur han beskrev det, men jag laddar upp de foton jag vill ha och där jag vill ha dem i texten skriv jag (ATTACH)123456(/ATTACH) och sätter hakparanteser i stället för dem jag använt här. Numret är det som bilden får efter att du laddat upp den - håll musen över den, så bör du se numret längst ner i webbläsaren.
hbk.jpg
Se längst ner på denna bild

Sparar du dessutom filen till dropbox eller liknande spå kan du skapa en klickbar bild, likt ovan, genom att ta allt från första hakparantes till sista och skapa hyperlänk. Som ovan.
//Stefan

Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest

Tack!! Jag hittade faktiskt i mina högar en "gammal" beskrivning och jag tror att jag lyckades. Men det är inte helt lätt en lörd kväll!

Inger

F

F.d. 4220

Guest

Jag fortsatte och lade in en länk till bildexemplet också... Så det blev en klickbar länk av den också. Så att man kan se den lite förstorad. :)

//Stefan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Så här förklarar Michael:

Alla som lägger in bilder i sina inlägg, var vänliga och "montera" dem. Som ni kanske märkt så ligger ofta bilder sist i inlägget och har en tunn ram med texten "Bifogade miniatyrer". För att slippa denna ram och dessutom få möjlighet att lägga bilden inne i inlägget så gör ni så här:
  1. Ladda upp bilden eller bilderna som tidigare
  2. Ställ markören där ni vill ha bilden placerad
  3. Slå Enter tre gånger
  4. Ställ markören i den mellersta tomraden som skapats
  5. Klicka på symbolen Gem ovanför skrivrutan
  6. Välj bild i listan som rullat ner
  7. Upprepa om det finns flera bilder
Om ni gör så här så blir inläggen snyggare, ramen med miniatyrer försvinner, bilden kan placeras inne i texten och webadm slipper en massa jobb.

Toppen