• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur gör man

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Hur gör man

Hej Lasse, vad är det för adress du menar? Är det en länk du tänker dig?

F

F.d. 9232

Guest

Själv har jag bara skrivit in hela länkadressen inkl http och www och då har det fixat sig automatiskt. Annars finns dessutom funktionen med en jordglob och en kedjelänk, ovanför textfältet. Markera det Du vill länka och klicka sedan på den ikonen så löser det sig. Lycka till!

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

Gunnar.
Nej. jag har inte klarat av att göra som Roger menade att man skulle göra. Dotorparn skrev om någon knapp med en nedåtpil på som om jag minns rätt skulle finnas bredvid A på tangentbordet någon sådan knapp finns ej på mitt tangentbord. Lasse:spinny:

F

F.d. 7569

Guest

Högst upp på din webläsare så har du ett brett adressfält. Det är vit bakgrund och när du beöker en websida så står det en adress där som börjar med http://
1. För upp musmarkören till adressfältet och klicka på vänster musknapp, då blir adressen markerad med blå färg.
2. Håll ner tangenten som det står Ctrl på och tryck samtidigt på tangent C, då har du kopierat adressen till klippbordet,
3. Flytta musmarkören till redigeringsrutan (den du skriver in meddelanden i) där du vill ha länken,
4. Klicka "fast" markören genom att klicka på vänster musknapp.
5. Håll ner tangenten som det står Ctrl på och klicka på tangenten V, då klistrar du in länken och du kommer att se en blåmarkerad webadress.

Det finns naturligtvis andra sätt att göra det på också, men prova det jag nämnt ovan.

EX.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t28171/

//Roger

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

:spinny:Roger min vän nu har jag suttit och tragglat med detta så länge att jag har vissnat ihop fullständigt. Nu ska jag ta mej en kanske två fredagsvirrar det blir liksom lite lättare att bära sina tillkortakommanden då. Om jag inte klarar av den här hemläxan före onsdag i nästa vecka får jag ställa min lit till Dej eller Gunnar.Jag räknar med att vi ses på Ragglanda.STORT TACK till ER båda. Mvh. till Kristina och Marita åxå. Lasse:spinny:

F

F.d. 7569

Guest

Nääämen. Ger du upp så lätt :)
Hälsa Sivan.

//Kristina

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7569

Guest

Här kommer ett pdf-dokument med instruktioner och bilder på hur du löser problemet.

//Kristina

Bilagor

• lasse-125.pdf
    453,4 KB · Visningar: 32
F

F.d. 7569

Guest

En enklare lösning är att öppna redigeringsverktyget, ta en tunn blå filtpenna och skriva adressen. Risken finns dock att du måste ta tipex och suddar över den. Det funkar säkert i Vista.

:twitcy::twitcy::):twitcy::cool::cool::cool::cool::cool::D

//Roger

Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Här finns mera kortkommandon : Kortkommandon

En annan variant är att om du går upp med musmarkören till adressfältet och högerklickar och går ner till "kopiera" i den extrarutan som blir .

Sedan så när du har skrivit lite text i ett inlägg och vill ha en klickbar länk så måste man ha ett mellanslag så inte sista ordet och länken blir i ett och samma ord .

Då när du gjort mellanslaget så tar ju bara och högerklickar igen med musen och gå ner i det extra fönstret som blir och gå ner till "klistra in" .

På så vis så slipper du kortkommandona .

Senast ändrad:
Toppen