• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur gör man bildtext??

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Om man lägger in bilder i en tråd, hur i allsin dar gör man så det blir en bildtext under varje bild??

/Annette (dataokunnig...)

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Hur gör man bildtext??

Annette, tack för senast! Jag antar att du redan fått svar på hur du gör. Men för andra som kanske också vill veta så går det till så här (eller så här brukar jag göra):

Skriv ditt inlägg som vanligt. Klicka därefter på gemet ovanför skrivrutan och ladda upp den eller de bilder du vill ha med i inlägget. Därefter brukar jag slå tre Enter där jag vill ha in en bild. Jag ställer markören på den mittersta tomraden och väljer min bild från listan som nu kommer upp när jag klickar på gemet igen.

Därefter fortsätter jag med eventuella följande bilder. När alla bilderna är monterade ställer jag markören under respektive "bildhållare" och skriver en bildtext. Den kan förslagsvis utformas med en stil som skiljer sig från övrig text, exempelvis kursiv.

Toppen