• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur gör jag med husbilen

F

F.d. 12848

Guest
Jag har husbilen stående i Spanien är hemma under julen,kollar papperna för bes. tiden för kontroll enlig instrumentet är aug. men det är körförbud på den har klassat upp den till 4 000kg kan jag åka runt med den och bes. när jag kommer in i sverige eller vad .gäller försäkringen som vanligt MVH göran

Y

Yjons

Guest
Sv: Hur gör jag med husbilen

Normalt gäller inte körförbudet förrän ni kommer in i Sverige men kontrollera för säkerhets skull så att inga problem uppstår med försäkrinsbolaget. Svensk bilprovning har besiktning i Granada och La Linea i närheten av Gibraltar men huruvida husbilar besiktas vet jag inte. Titta på bilprovningens hemsida.

Micke & Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2025
Sv: Hur gör jag med husbilen

Besiktning i Spanien är endast på försök, gäller bara personbilar upptill 2800kg.

Toppen