• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur funkar det nu med Pb2 allt .lätt lastbil

F

F.d. 12156

Guest
Hur är det med Pb 2 :confused: är vi personbil rakt av och ska/kan använda oss av parkeringar för personbilar eller är vi hänvisade till lätt lastbil/lastbils parkeringar

Så vad gäller vid parkering med lätt lastbil med huspåbygge

och vad gäller pb2 med huspåbygge är det samma tolkning eller gäller olika regler för oss :confused:

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2025
Sv: Hur funkar det nu med Pb2 allt .lätt lastbil

hej
Jaha , må det bli ett klart svar av fd VV numera Transportstyrelsen ( eller vi kanske hoppas för mycket ) ?!
Min högst privata tolkning är att PB2 skall parkera på P som är markerade med "endast personbilar" och lätta/större lastbilar på P utan tilläggsskylten "endast personbilar"

Finnas det bara ett P så kan alla parkera oavsett reg tiihörighet PB / PB2 / Lätt Lastbil.

mvh
Bengt

F

F.d. 15832

Guest
Sv: Hur funkar det nu med Pb2 allt .lätt lastbil

Jag har en gammal LT31'a som inte tar mer plats än en större personbil och då retar det mig, att jag inte skulle få parkera, om det finns en tilläggstavla "Endast personbil"!!!

Hur vanligt är det med dessa tillägstavlor och var finns dom?

Mvh
Rolle

Toppen