• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur firar ni jul?

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.395
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Nu går det fort till jul. Besök på julmarknad i Västervik i helgen. Hur firar ni jul?
Vi äter julaftonslunch på Hooks Herrgård med barn, barnbarn och några av barnens svärföräldrar. Vi brukar vara ca 15 st.
:snowman-1-icon:
 
Senast ändrad:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hur firar ni jul?

Vi har i många år samlats här hos oss på julafton för jullunch och julklappsutdelning. Då vi är många (5 barn) och har många barnbarn så blir det full rulle. Men i år bryter vi den traditionen och kommer att ha knytis hos yngsta dottern med familj. Dom bor på landet och har en stor gård med flertalet djur så det blir lite "Lönneberga" jul
Det ser jag mycket fram emot ,mindre jobb för mej,vi delar ju på det och tar en liten del var. Det ska också bli roligt att fira tillsammans med dotterns svärmor och svärfar.
MVH Gunilla
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.395
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Hur firar ni jul?

Vi har i många år samlats här hos oss på julafton för jullunch och julklappsutdelning. Då vi är många (5 barn) och har många barnbarn så blir det full rulle. Men i år bryter vi den traditionen och kommer att ha knytis hos yngsta dottern med familj. Dom bor på landet och har en stor gård med flertalet djur så det blir lite "Lönneberga" jul
Det ser jag mycket fram emot ,mindre jobb för mej,vi delar ju på det och tar en liten del var. Det ska också bli roligt att fira tillsammans med dotterns svärmor och svärfar.
MVH Gunilla

Låter mysigt. Hittat någon bra plats att fira födelsedag på?
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.954
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Hur firar ni jul?

Nu går det fort till jul. Besök på julmarknad i Västervik i helgen. Hur firar ni jul?
Vi äter julaftonslunch på Hooks Herrgård med barn, barnbarn och några av barnens svärföräldrar. Vi brukar vara ca 15 st.
:snowman-1-icon:

Gissa!!!
Vi går nog ut och sätter oss i solen i shorts och T-skirt och tänker på dom som huttrar och fryser samt frånvaro av snöskottning.
:D:D
//W
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hur firar ni jul?

Låter mysigt. Hittat någon bra plats att fira födelsedag på?
Sssshhhhh inte så högt. Vi hade bokat en resa till Barcelona men den fick vi avboka. Rolf fick ju besked från US Linköping att hans mycket svåra ryggoperation ska göras 3/11. Han har ju väntat sen i januari på den så äntligen ska det bli av. Enligt kirurgen är det en rehabillitering på 6 månader.
Så nu ska vi avvakta hur han mår efter op. innan vi bestämmer var vi ska vara.
Kram Gunilla
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hur firar ni jul?

I år blir det jul på farmen i Australia. Grill på terrassen ved svømmebassenget, men maten blir tradisjonell norsk - pinnekjøtt, selvlaget ved forrige besøk her nede. Har smakt på fenalåret fra samme produksjon :D:D
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Hur firar ni jul?

Gunilla hälsar Rolf att livet efter operationen blir lättare sen

Jag själv har genomgått några operationer och vet vad ryggont innebär. Alltid när dom skär och borrar och skruvar i ryggen så tar det 4 månader innan det växer ihop igen och 6 månader innan man kan säga nåt

Lycka till för Rolf

framsidan
 

Mita o Stig

HBK Medlem
Inlägg
581
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2025
Sv: Hur firar ni jul?

Hej
Vi firar denna Jul hemma hos oss med min syster och våra barn och barnbarn.
Blir lite knytis.
Samlas alltid kl 17.00 och dricker lite glögg och sedan kommer tomten. Därefter blir det mat i mängder .
Sen rör vi på oss med dans kring granen
 
F

F.d. 2591

Guest
Sv: Hur firar ni jul?

Sammanfattningsvis så tycker vi så här,,,,,,


Vi ligger mycket lågt denna hysteriska högtid, vi anser denna högtid vara ett rent affärsmässigt jippo som vi helst undviker.
Bara sress och ett jagande.
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Hur firar ni jul?

Vi firar alltlid jul med våra döttrar med familj och barnbarn. Har hittills alltid varit hos äldsta dottern och så blir det även i år. Nu blir det på landet eftersom de har flyttat utanför Hyltebruk.

Ha det gott!
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Hur firar ni jul?

Vi åker hem till min mormor och firar. Vi blir fyra generationer hos henne... Alltid lika kul...
/Noynoy
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hur firar ni jul?

Gunilla hälsar Rolf att livet efter operationen blir lättare sen

Jag själv har genomgått några operationer och vet vad ryggont innebär. Alltid när dom skär och borrar och skruvar i ryggen så tar det 4 månader innan det växer ihop igen och 6 månader innan man kan säga nåt

Lycka till för Rolf

framsidan
Tack det ska jag hälsa honom och vi hoppas verkligen att han ska slippa den svåra värken. Den har han haft sen många många år tillbaka,och det senaste året har varit mycket svårt , numera har han inte kunnat gå några ens lätta promenader. Så även att man är orolig (mest jag) inför ingreppet så måste man vara positiv och se fram emot ett bättre liv utan detta handikapp.
Ha det gott.
MVH Gunilla
 

elegancen

HBK Medlem
Inlägg
253
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
7888
Medlemskap
2024
Sv: Hur firar ni jul?

Ännu har vi inte bestämt om vi ska fira hemma eller som förra året i Säfsen i husbilen,något som var betydligt lugnare än vad en jul hemma brukar vara.Dessutom blev det gott om tid till spel och lek med barnen.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Hur firar ni jul?

Knut

Anser mig vara rätt hemma på norska efter många år av fiske i Tröndelag, men "fenalår" tvingades jag googla på. Låter intressant och något som säkert skulle uppskattas på vårt julbord, men blir nog svårt att fixa utan hjälp av en äkta nordman. Man får kanske lov att göra en liten utflykt över kölen?

aake
 
K

Klaric

Guest
Sv: Hur firar ni jul?

Hej

Vi åker till Österike med husbil och firar både jul o nyår för första gången.

Ska bli en upplevelse!!!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hur firar ni jul?

aake - produktet fenalår eksporteres i dag til Italia og brukes som noe litt mer eksotisk enn Parma-skinka. Klassisk konservering av kjøtt for langtidslagring før fryseboksens tid. En trenger et godt - passe fett lammelår som legges i en lake av salt og litt sukker i nesten en uke før det henges tørt og kjørlig i minst 3 mnd. For denne type konservering finnes ikke best før dato - heller best etter :D

Pinnekjøtt er ribbesiden av lamm startes på samme måte, men trenger omlag halve tiden i laken - grunnet tynnere kjøtt. Tørketid også her noen mnd. Før servering deles stykket opp i passe store deler og legges i vatn i minst 10 timer - gjerne opp mot ett døgn, deretter dampes stykkene i 4 til 6 timer og brunes lett under grillen før servering - vi bruker poteter og rørt lingon til, her down under får vi klare oss med lingonsylt fra Ikea eller røre Cranberry - det bkir nesten like bra.
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Hur firar ni jul?

Vi åker till Florida sen vidare på en kryssning i Karibien.
Har alltid önskat att göra den turen och nu blir det äntligen av. (Om man får vara frisk förstås.)
Sen har bokat balkong på båtens solsida ;)

JOE
 
Toppen