• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Hur får man upp grå vattentanken locket

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Jag tog polygrip och försökte öppna men man skadar den ju bara. Diametern är ju typ 20 cm Man borde kunna haft någon oljefilter avdragare som passar.
Den är några år den har aldrig varit öppnat förmodligen Jag tänkte jag skulle högtryck tvätta lite grann i din

Senast ändrad:

HW61

HBK Medlem
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2025
Man kan även fundera på om det är säkrare att offra locket om man får tag i ett nytt. Någonstans skulle man kunna riskera att bryta av den gängade halsen på tanken och det vill man ju inte. Slitsa upp det med typ en Dremel med kapskiva för att få det att släppa taget.

anki&lars

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
Kan Du inte fylla på lite varmvatten så det blir lite kondens i locket vet inte om lite såpa eller Silicon skulle hjälpa till.
Locket är ju inte en dyr kostnad så om Du borrar små hål och sprutar in ex Silicon såpa . Inte illa ment.

Toppen