• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur får man loss duschstället i Dethleffs

Ingeville

HBK Intresserad
Inlägg
32
Kommun
Tranemo
Hej ser lite vattendroppar komma fram i duschkaret i vår husbil. Misstänker att duschblandaren läcker lite. Den sitter i hörnet och det sitter vita plastpluggar som man nog behöver lossa för att komma in bakom.
Hur lägger man in bilder?
Någon som kan som jag kan e-posta bilder?
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Jag fick problem på en tidigare bil, fast mycket värre dvs forsade ut vatten under duschkabinen när jag fyllde vattentanken.
Tog hjälp av en verkstad för fritidsfordon. Det visade sig att man var tvungen att skära loss den delen av duschkabinen för att komma åt blandarens baksida. Där var det en slang som släppt, för dålig tömning innan vintern som gjort att slangen släppt. Sen måste ju hela den sektionen ”siliconas” fast efteråt. Så jag lät firman som var van vid sådant jobb fixa detta.
Går säkert att göra själv om man bara är noggrann.
 

lasse q

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
4820
Medlemskap
2024
Du behöver inte borra bort pluggarna. Tryck in plastplopparna utanför mitten så kan du ta bort skyddet i mitten som täcker skruvarna. Sen kan du du komma åt slangarna bakom plasten. Lasse q
 
Toppen