• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värmare Hur får jag loss dessa från Truma combi 6E

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fd.47585

Guest
Måste byta fläkten i värmaren och då måste plastkåpan bort men dessa två anslutningar sitter i vägen. Hur får jag bort dom utan att ha sönder? Alltså den röda samt den blå.

IMG_5691.JPGIMG_5692.JPG
 

Ann & Uffe

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
14694
Medlemskap
2024
Fick tips från Alde service att det räcker att ta bort gallret framför fläkten ( går att dra ut) sedan behöver du en 2 mm insex för fläkthjulet.
På baksidan av fläkthjulet finns två hål som det går att komma åt två stjärnskruvar som håller motorn därefter är det bara att dra ut motorn.
Lycka till
Du behöver alltså inte ta bort hela kåpan
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Måste byta fläkten i värmaren och då måste plastkåpan bort men dessa två anslutningar sitter i vägen. Hur får jag bort dom utan att ha sönder? Alltså den röda samt den blå.

Visa bilaga 209660Visa bilaga 209661
Skjut den inre svarta plastringen som sitter på metallröret mot den färgade delen av kopplingen så släpper den sitt grepp om röret... :)
Går bra att sätta en sax innanför på var sin sida om rörstosen och sedan skjuta den utåt mot den svarta låsringen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen