• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur du polerar och renoverar matta strålkastare med våtslippapper

Frippe73

FD HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
24607
Medlemskap
2021
Hej på er,
Tänkte jag skulle dela med mig av ett tips om hur vi kan polera upp matta "mjölkiga" strålkastare med våtslip papper.
Det blir skillnad som natt och dag efter en behandling, bra metod istället för att köpa nya
Klicka på nedan bild så kommer ni till videon där jag visar hur jag gör.

 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.254
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Jösses vilket klödd. Själv har jag fixat en del saabar med Svinto, först utan vatten och strälkastaren ser för jäklig ut, sedan använder jag samma Svinto med vatten och nu liknar det ngt, sedan billig rubbing från ett varuhus som börjar med bil och slutar med tema och sist vanligt vax, har tagit ca 15 minuter per strålkastare och blivit hur bra som hest.
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Som avslutning på poleringen har jag har använt oljefri aceton på en mjuk polerduk som man stryker ut sakta och brett. Acetonen löser upp ytan på plasten så den blir jämn och blank.
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag slippade mina plastlycktor med 120 papper.... Sprutade sen på biltemas klarlack.... Nu är de som nya :applaus:
Och det tog ca 30 min per lyckta :bye:

Så varför hålla på som han gör i filmen
:blabla:

Efter slippning
IMG_20220412_160906.jpg

Efter lackering
IMG_20220412_162911.jpg
 
Senast ändrad:
Toppen