• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur bädda ut dinetten (eller vad det heter)?

F

F.d. 945

Guest
Hej - jag är rookie på detta forum som verkar vara ett trevligt sådant.

Vi har en Fiat Hobby 596 AK -03a. Om man ska sova 6 personer i bilen fäller man ned bordet och får på så sätt en fin dubbelsäng. För att få sängen så bred som möjligt är tanken att man ska fälla ut en skiva på respektive sittdel. Problemet är då att det är tomt i bordets förlängning?! Om jag lägger dynor där kommer man ju att sjunka igenom...?

Misstänker att detta inlägg låter mycket skumt, men någon kanske förstår.

Kan jag få ett tips om hur man har tänkt här?

//Snigeln
 
Lösning
Sv: Hur bädda ut dinetten (eller vad det heter)?

Hej!
I vår bil gör man ungefär likadant, där är bordskivan delad, så det är "bara" ut vika ut.
Hälsningar

FredrikL

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2024
Sv: Hur bädda ut dinetten (eller vad det heter)?

Är det verkligen orginalbordet som du har. Själv har jag ett mindre bord, pga att orginalbordet "petade ut" så mycket att man hela tiden fixade nya lårkakor!
Lycka till!
 

Tommy

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2024
Sv: Hur bädda ut dinetten (eller vad det heter)?

Hej!
I vår bil gör man ungefär likadant, där är bordskivan delad, så det är "bara" ut vika ut.
Hälsningar
 
Lösning
F

F.d. 346

Guest
Sv: Hur bädda ut dinetten (eller vad det heter)?

Hej! Detta har jag skrivit om en annan gång och kanske kan vara lösningen.

Uppe i vår alkov, längst fram i färdriktningen, ligger en lång och smal dyna som man skall använda när man "breddar" dinetten. Den är byggd på 22 mm plyfa-skiva så den är väldigt stark Denna dyna upptäkte vi inte förrän flera veckor efter vi köpt bilen för det ser nämligen ut som om den hör hemma på denna plats.

Anders :):):):):):):)
 
F

F.d. 945

Guest
Sv: Hur bädda ut dinetten (eller vad det heter)?

Tack för tipsen, nu har det klarnat! Dynan har jag hittat och misstänkte starkt att den skulle användas. "Problemet" är att den inte är monterad på någon skiva utan är alldeles mjuk...

Jag får gå hem och snickra lite - tack!:bock::bock:
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Hur bädda ut dinetten (eller vad det heter)?

Hej

Jag har haft en bil med liknande konstruktion. Där fick man dra fram bordet så det kom i linje med de utfällda skivorna. Man satte sedan en medföljande passbit i mellanrummet som uppstår mellan bordet och väggen i andra änden.

/Kenneth/
 
Toppen