• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur är Pilot husbil 2012

F

F.d. 4481

Guest
Tänkte köpa en Pilot är det någon som kan dela med sej av erfarenheter.:spinny:

lydde

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6666
Medlemskap
2025
Sv: Hur är Pilot husbil 2012

Hej!
Vi har en G832 2010. Vi är väldigt nöjda med den, framförallt är det köksavdelningen som är bra. Väldigt gott om plats med den svängda diskbänken. Speceriskåpet är bara så bra, det sitter vid sidan om kyl/frys och man drar ut hela sektionen överskådligt och rymmer mycket. Helbädden bak är mycket god att sova i. Kanske lite högt att ta sig upp men i gengäld får man bra förvaringsutrymme under.
Motorn på 157 hkr är tillräcklig och boggieaxel gör att bilen flyter väldigt fint. Det är ju en 5 tonnare lastv på nästan 1000 kg.
Vad man dock skall tänka på är att välja rätt underlag, med det menar jag att det slirar lätt på en blöt gräsmatta eftersom boggien "hänger" efter lite mer än en enkelaxel.

Vi har inte haft några fel på inrede direkt. Vattenpumpen drog lite "tjyvluft" beroende på att en muff inte var dragen tillräckligt, en liten skruv i bordet lossnade. Lite småfel måste man kunna fixa till själv. Med tanke på allt man kan höra och läsa om husbilar så tycker vi att denna piloten är riktigt bra.

Hälsningar Birgitta & Roland

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025
Sv: Hur är Pilot husbil 2012

Kolla MYCKET NOGA hur mycket Ni får lasta. I vårt oförstånd fick vi böta 4000:-

F