• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur är det att husbilscampa i Norge??

F

F.d. 12748

Guest
I november tänkte vi åka till Norge, närmare bestämt Stavanger. Någon som har förslag på resväg? Vi åker från Stockholm.

mvh Pyttan&Ove

F

F.d. 55256

Guest
Sv: Hur är det att husbilscampa i Norge??

kolla den här länken,
vegvesen.no - Hovedsiden
kan bli dyrt att inte veta hur man gör. Ta med MYCKET växelpengar 20 och 10 kr mynt är bra att ha. Vägtullar finns på de mest oväntade ställen. Det mesta är ganska dyrt i Norge så var beredd på dryga notor på restauranger och annat.
Ove.G

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1090

Guest

I november rakaste vägen till Stavanger E 18 Stockholm - Dröbak sedan E 25 till Drammen sen kommer man på E18 mot Kristiansand där övergår den till E39. Dom andra vägarna November nej.Jag kommer från trakterna rundt Flekkefjord Tuta näe du ser skylten Sira

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Enig - selv om jeg muligens ville kjøre om Oslo, omtrent det samme i bompenger og lengre men bedre vei frem til Drammen.

De alternative veiene som kartprogrammene foreslår går over fjellområder hvor vær og føre kan bli problematisk i november.

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Dessutom är det oerhört vackerrt på sydkusten. En rad av "kustpärlor" varav Lillesand toppar vår lista. Missa inte den pärlan!

Go tur!

Toppen